Μουσική-κιθάρα-Διάσπαση Προσοχής

[:el]Γράφει ο Μάκης Δρόσος*,  μουσικός και καθηγητής κιθάρας.

ΙΑΚΩΒΟΣ ΔΡΟΣΟΣ

Το παιχνίδι της μουσικής  λειτουργεί ως βασικό κλειδί για να εξερευνήσουμε το μυαλό του παιδιού και τις δυσκολίες του. Συγκεκριμένα η κιθάρα αντικατοπτρίζει  και απεικονίζει τον τρόπο με τον οποίο  σκέπτεται, μελετάει και αποδίδει ένα παιδί.

Η αλήθεια  είναι πως η συμπεριφορά των παιδιών που έχουν συμπεριφορά με υπερκινητικότητα, παρορμητικότητα ή  έλλειψη προσοχής  μπορεί να αρχίζει να δαμάζεται! Με τι τρόπο; Ως Εξειδικευμένος στη διδασκαλία Μουσικής θα προτείνω τρόπους καθοριστικής σημασίας με σίγουρο αποτέλεσμα.

Αρχίζουμε να οργανώνουμε το παιδί, μέσα σε προκαθορισμένα όρια και πλαίσια. Επικαλούμαστε το μέγιστο της ικανότητας συγκέντρωσης τους μέσα από το παιχνίδι-με-την-κιθάρα. Οι κινήσεις εδώ θα πρέπει να γίνουν αρμονικές και ήρεμες. Αργές και κατανοητές από το παιδί. Αυτό όμως που κρύβεται από πίσω από το παιχνίδι είναι το αυστηρό προκαθορισμένα πλέγμα του προγραμματισμού και της τακτοποίησης.

Το πρώτο βασικό στοιχείο η στάση και ο τρόπος που θα πρέπει να κάθεται το παιδί. Στη συνέχεια ο τρόπος που θα αγκαλιάζει το όργανο (κιθάρα). Έπειτα ο τρόπος που θα τοποθετήσει τα δάχτυλα του αριστερού και στη συνέχεια του δεξιού χεριού. Μετά, ασχολούμαστε με τον τρόπο που θα κινεί τα δάχτυλα, θα συνδυάσει την κίνησή τους και τελικά, ως ποιο σημαντική παράμετρο, έχουμε τη διαχείριση του ρυθμού και της ταχύτητας που μετατρέπουν το παιχνίδι σε μέσο εργοθεραπείας. Όλο αυτό το, καλά κρυμμένο, αυστηρό πλέγμα θέτει και ορίζει σε μεγάλο βαθμό την ικανότητα του προγραμματισμού.

Φυσικά ο θεωρητικός ορισμός και η πρακτική εφαρμογή της ταχύτητας, του ρυθμού (tempo) και της διαχείρισης της συγκέντρωσης είναι πραγματικά δύσκολα στοιχεία γιατί προϋποθέτουν πέντε βασικά στοιχεία από το δάσκαλο: υπομονή, επιμονή, ηρεμία, ταπεινοφροσύνη και βαθιά ενσυναίσθηση.

Όλοι γνωρίζουμε ότι  στην κάθε δραστηριότητα του παιδιού ακοθουθείται η διδασκαλία μετά η εξάσκηση και τέλος η εφαρμογή προγράμματος – τα παιδιά με έλλειψη συγκέντρωσης και διαταραχή προσοχής περνάνε αυτά τα στάδια με «μελωδικό» τρόπο!!!

* Ο Μάκης Δρόσος γεννήθηκε στις 6 Αυγούστου 1976 στην Αθήνα. Από πολύ μικρή ηλικία εμφάνισε το έντονο ενδιαφέρον του για  τη μουσική. Γράφτηκε τον Οκτώβριο του 1984 στο “Αττικό Ωδείο”, όπου και παρακολούθησε μαθήματα, με βασικότερους καθηγητές τους  Παναγιώτη Τριανταφύλλου  και Ιωάννη Ηλιόπουλο. Αριστούχος κλασικής κιθάρας το 2002. Mελέτησε τη Θεωρία-Aρμονία και τη Φιλοσοφία της Jazz , Blues & Rock μουσικής. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος αρκετών μουσικών σχημάτων. Είχε πολλές εμφανίσεις σε τηλεόραση (Ετ3, Mega, Mad κλπ.) και συναυλιακούς  χώρους (Gagarin, Θέατρο Λυκαβηττού, Μύλος, κλπ.). Στη δισκογραφία εμφανίστηκε από νωρίς με την Hitch-Hyke Records, EMI. Tα τελευταία χρόνια μελετάει και ασχολείται με την τεχνολογία του ήχου και τους την ηχογράφηση μουσικών θεμάτων στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και την επεξεργασία του ήχου σε συνεργασία με ηχολήπτες για την παραγωγή. Επίσης, παραδίδει μαθήματα κιθάρας στο “Αττικό Ωδείο”, στο πολιτιστικό κέντρο Βέλου, όπως και σε δημοτικά σχολεία με προγράμματα δραστηριοτήτων και για θεατρικά.

 [:]

Μοιραστείτε το...