ΔιαχείρισηΣυμβουλές

Σχολικές Εξετάσεις και παιδί με Διάσπαση Προσοχής

[:el]Οδεύουμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου έχουν εξετάσεις σε λίγες μέρες. Πώς θα μελετήσει το παιδί με Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠ-Υ); Συνήθως έως τώρα, είχαν μελετήσει την προηγούμενη μέρα, αλλά ξέχναγαν τα πάντα μόλις τους δίνανε τα θέματα!

Όποιος γονιός διαβάζει τις παρακάτω δυσκολίες, κάπου “βρίσκει” το παιδί του:

  • Δυσκολεύεται να αξιολογήσει την κάθε πληροφορία, ανάλογα με το πόσο σημαντική είναι. Μελετάει λοιπόν τα πάντα, χρησιμοποιώντας πολύ ενέργεια.
  • Υπερ-εστιάζει και καταναλώνει το χρόνο του σε μία ερώτηση και δεν προλαβαίνει να μελετήσει.
  • Έχει μειωμένη ικανότητα να ξαναφέρει στη μνήμη παλιά μάθηση όπως και να συνδιάσει την πρόσφατη.
  • Δυσκολία παρουσίασης επιχειρημάτων με καθαρό λόγο, ειδικά στην έκθεση.
  • Συχνές διακοπές από μικρές αφορμές π.χ., από τον ήχο ενός στυλό που πέφτει κάτω.
  • Κούραση υπερβολική λόγω της ανάγκης να είναι προσεκτικό παιδί.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνει ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ για να γράψει καλά;

  • Ας τρώει την περίοδο των εξετάσεων, σωστές τροφές.
  • Ας κοιμάται σωστά πριν από την ημέρα εξέτασης.
  • Ας ζητήσει ένα ραντεβού με τον καθηγητή του, 2-εβδομάδες πριν τις εξετάσεις, ρωτώντας τον π.χ. Εάν οι ερωτήσεις θα είναι από κάποιο συγκεκριμένο μάθημα είτε τι είδους ερωτήσεις θα βάλει, κτλ.
  • Ο χώρος μελέτης πρέπει να είναι ήρεμος, χωρίς ήχους. Κάθε 30 λεπτά ας σταματάει για 3 λεπτά, στα οποία θα κινείται.
  • Άλλοι μαθητές μελετούν καλύτερα όταν διαβάσουν με άλλους και έχουν ανταγωνισμό υγιή. Άλλοι διασπώνται, άρα προτιμούν να είναι μόνοι. Εάν είναι ομάδα, ας υπάρχει και κάποιος μαθητής που είχε γράψει τις σημειώσεις από τον πίνακα.
  • Ας οργανώσει την ύλη με πίνακες. Καλύτερα να φτιαχτούν από έναν ενήλικα χωρίς ΔΕΠ-Υ!!! Ο μαθητής θα μελετάει έναν-έναν πίνακα.
  • Ας υπογραμμίσει με διαφορετικό χρώμα στυλό, τις διαφορετικές πληροφορίες.
  • Αφού μελετήσει το μάθημα 3-5 φορές, ας το επαναλάβει χωρίς να βλέπει και έχοντας ανοιχτό ένα μαγνητόφωνο για να καταγράφει τι λέει και μετά να τα ελέγχει.
  • Να χωρίσει την ύλη σε μικρά κεφάλαια ή παραγράφους.
  • Να διαβάσει, να μελετήσει, να επαναλάβει την εκφώνηση, ώστε να την κατανοήσει.
  • Εάν δεν καταλαβαίνει μία ερώτηση, ας την αφήσει και να προχωρήσει στην επόμενη.
  • Αφού γράψει την απάντηση, να την ελέγξει.

Και ο τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός παράγοντας για τη σωστή μελέτη είναι η καλή ψυχολογική κατάσταση του παιδιού στο σπίτι: όχι εντάσεις, όχι καυγάδες, όχι άγχος, όχι συγκρίσεις.

Βιβλιογραφία:
“How Can I Study so Hard and Still Do Badly on Tests?” Date Unknown, Kathleen G. Nadeau, Ph.D., Chesapeake ADHD Center of Maryland.

Making the Grade with ADD: A Student’s Guide to Succeeding in College with Attention Deficit Disorder, 2008, Stephanie Sarkis, Ph.D, New Harbinger.

“Staying on Top: Final Exam Study Tips for ADHD Students”, 2011, Author Unknown, The Edge Foundation.

“Tips for Helping ADD/ADHD & Executive Functioning Students Prepare for Finals,” 2011, May 17, Jonathan D. Carroll, M.A., ADHDEFCoach.com.

*Το κείμενο της Μαριάννας Λαγουμίδη δημοσιεύτηκε στο we24.gr.

 [:]

Share this...