Ζήτω!!! Κατάφερα να με ακούει το παιδί μου!!!

Ζήτω!!! Κατάφερα να με ακούει το παιδί μου!!!

«Όσο κι αν συμβουλεύω το παιδί μου, νοιώθω ότι δεν με ακούει. Μήπως να αλλάξω και  να γίνω πιο επιθετική?». Πολλοί γονείς νοιώθουμε σαν να «μιλάνε τσάμπα» στο απρόσεκτο παιδί μας… κάποιοι με ρωτάνε σχετικά με τον τρόπο διαπαιδαγώγησης που προτείνω να ακολουθήσουν. Πιστέψτε με: απαιτείται να κάνουμε λίγες μικρές αλλαγές στην ελαστικότητά μας!!!!!!

  • Να είμαστε ανεκτικοί

Όταν είμαι στην καρδιά του παιδιού μου, τότε θα έχω περισσότερη επιρροή. Το παιδί που νοιώθει δέσιμο, αποδοχή, αγάπη από το γονιό, τότε υπακούει και συνεργάζεται!!! Ακόμη περισσότερο, το παιδί που έχει δυσκολίες στην προσοχή και την επικοινωνία  παρόλο που είναι χαρισματικό, ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΟΡΙΩΝ !!!

Κι όταν αντιληφθούμε ότι   ο γιος ή η κόρη μας αρχίζει να ξεπερνάει τα όρια, τότε να γίνουμε αυστηροί με γονεϊκή ζεστασιά!!!

  • Να μην κάνουμε συνεχώς κήρυγμα

Οι πράξεις μας μετράνε περισσότερο από τα λόγια μας!!! Τα παιδιά μας παρατηρούν, μας  μιμούνται και ανάλογα συμπεριφέρονται. Για να καταφέρουμε να επηρεάζουμε τα παιδιά μας  ας είμαστε βέβαιοι ότι η κάθε δική μας αντίδραση είναι σύμφωνη με τα μηνύματα και τις αξίες που διδάσκουμε.

  • Οι δυο γονείς να στέλνουμε κοινό μήνυμα διαπαιδαγώγησης

Τα παιδιά μπερδεύονται όταν οι γονείς διδάσκουν αντιφατική γραμμή ζωής –όταν π.χ. ο ένας είναι θετικός σε όλα και ο άλλος κατακρίνει τα πάντα. Για να ακολουθήσουν τα παιδιά μας ένα συγκεκριμένο μοντέλο ζωής θα πρέπει να συμφωνήσουμε οι γονείς μεταξύ μας ποια κοινή γραμμή θα ακολουθήσουμε, στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.

  • Ας ψάξουμε κάποια αρνητική επιρροή

Πολλές φορές κάποιος συγγενής ή φίλος ή ήρωας κινουμένων σχεδίων συμπεριφέρεται με αγένεια. Μόλις διαπιστώσουμε ποια είναι η αιτία, θα πρέπει αμέσως να απαγορευτεί η συναναστροφή ή η προβολή αυτής της ταινίας.

  • Έχουμε πολύ υψηλές απαιτήσεις από το παιδί

Εάν τροποποιήσουμε ή αλλάξουμε τον τρόπο διαπαιδαγώγησης του παιδιού μας, αυτό θα πάρει αρκετό χρόνο ώσπου  να συντελεστεί. Το παιδί δεν υιοθετεί αμέσως κάτι νέο!!! Μάλιστα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ηλικία του παιδιού και την ψυχολογική του ωριμότητα. Τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες, με Δυσλεξία, με ΔΕΠ-Υ, αρέσκονται στη σταθερότητα και γι’αυτό χρειάζονται ακόμη πιο πολύ υπομονή!

  • Χρειάζεται κι άλλη προσπάθεια η σχέση γονιού-παιδιού

Κάποια στιγμή ίσως φανεί ότι χάλασε η σχέση μας με το παιδί. ΥΠΟΜΟΝΗ. Εάν το παιδί μας είνα αρνητικό, εάν δεν υπακούει, εάν νοιώσουμε ότι «μιλάμε τσάμπα», τότε απαιτείται περισσότερος κοινός χρόνος μεταξύ γονιού-παιδιού. Εάν η θετική διαπαιδαγώγηση το παιδιού έχει δυσκολίες εφαρμογής, ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ!!!! Είναι σαν να καταφέραμε την μισή επιτυχία!!!!

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε το...