Γιατί δεν Κουμπώνει το Κουμπί, το παιδί με ΔΕΠ-Υ ?

Θάλεια Κουτλή

Μία σημαντική διαφορά ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά έχει σχέση με την ποιότητα της κίνησης. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι συνήθως αδέξια τόσο στην αδρή όσο και στη λεπτή κινητικότητά τους. Συχνά πέφτουν, χτυπάνε, κάνουν
Ζημιές. Δυσκολεύονται και στις λεπτές επιδέξιες κινήσεις όπως το κούμπωμα των
Κουμπιών, στη Ζωγραφική και σε άλλες δραστηριότητες οπού απαιτείται αδρή
κίνηση των δαχτύλων-χεριών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες για να ενιχύσουμε τη λεπτή κινητικότητα στα
παιδιά με ΔΕΠ-Υ, προσαρμοσμένες ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, είναι οι
παρακάτω:

Γυρνάμε τις σελίδες ενός βιβλίου ή ενός τετραδίου.
Ξετυλίγουμε πακέτα.
Πιάνουμε ένα ποτήρι νερό και προσπαθούμε να χύσουμε το περιεχόμενό του σε άλλο ποτήρι.
Βάζουμε 3-5 κύβους μέσα σ’ ένα κουτί.
Χτίζουμε ένα πύργο με 5-8 τουβλάκια.
Ξεβιδώνουμε – βιδώνουμε το καπάκι από ένα δοχείο.
Διπλώνουμε ένα χαρτί (όχι απαραίτητα στη μέση).
Κολλάμε σε χαρτόνι διάφορα μικροαντικείμενα (π.χ ρύζι, φασόλια, συνδετήρες)..
Ζωγραφίζουμε με στένσιλς, κολλάμε-ξεκολλάμε αυτοκόλλητα.
Ζωγραφίζουμε ένα κύκλο, ένα τρίγωνο, ένα σταυρό.
Περνάμε χάνδρες σε κορδόνι
Σκίζουμε χαρτί χρησιμοποιώντας δείκτη και αντίχειρα.
Κόβουμε με ψαλίδι.
Βάζουμε – βγάζουμε τα ρούχα μας, κουμπώνουμε κουμπιά, φερμουάρ.
Ρίχνουμε κέρματα σε κουμπαρά
Βάζουμε – βγάζουμε μανταλάκια σε χαρτόκουτο ή στην απλώστρα.
Με πλαστελίνη φτιάχνω μπαλάκια, φιδάκια, κόβω σε μικρά κομμάτια.
Παίζουμε με playMobil, μικρά ανθρωπάκια, παιχνίδια κατασκευών, παζλ.
Βάζουμε πινέζες σε αφρώδες υλικό, για ενδυνάμωση δαχτύλων.
Ξύνουμε μολύβια, για κινητικότητα καρπού.
Σχηματίζουμε πύργο από νομίσματα ή κουμπιά, το ένα πάνω στο άλλο, για βελτίωση της επιδεξιότητας και της σταθερότητας του χεριού.

Για όποια σχετική απορία έχετε, γράψτε μας στο info@i-paidi.gr . Θα λάβετε
προσωπικό mail με την απάντηση.

Μοιραστείτε το...