Το ήρεμο κορίτσι έχει ΔΕΠ-Υ

Η Ζίνα, 11 ετών, είχε κάποιες δυσκολίες στην Ε’ Δημοτικού με ορθογραφικά λάθη, άρνηση συμμετοχής σε γιορτές του σχολείου, χαρακτηρισμό του εαυτού της ως «χαζή».

Ούτε οι δάσκαλοι ούτε οι γονείς έλεγξαν την αιτία που της προκαλούσε αποτυχία.   Έλεγαν: «Η Ζίνα είναι έξυπνο και ντροπαλό κοριτσάκι! Κι άλλα συνομίληκα είναι έτσι.  Θα μεγαλώσει και θα αλλάξει!» Η Ζίνα όμως έφτασε στα 11 και αποφάσισαν να συμμετέχει σε ένα  test – μετά από 3 ώρες ελέγχου, η διάγνωση ήταν ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα).

Και η Μαρία και η Πηνελόπη είναι ήρεμα κορίτσια με Δυσκολίες – οι γονείς δείλιαζαν να ζητήσουν βοήθεια. Πότε τα συμπτώματα δίνουν σημάδι επικινδυνότητας και χρειάζονται έλεγχο; Όταν διαρκούν περισσότερο από 6 μήνες.

Σύγχρονες έρευνες υποστηρίζουν ότι υπάρχουν τόσα κορίτσια με ΔΕΠ-Υ όσο και αγόρια: απλά τα αγόρια φαίνονται περισσότερο  λόγω του συχνότερου συμπτώματος της Υπερκινητικότητας. Συναντούμε τα υπόλοιπα συμπτώματα σε ίδιο ποσοστό και στα δύο φύλα. Μπορείτε να τα διαβάστε εδώ: http://i-paidi.gr/2016/10/dep-i-diatarachi-ellimmatikis-prosochis-ke-iperkinitikotita/  .

Η  καθυστερημένη όμως διάγνωση στα κορίτσια έχει ως αποτέλεσμα την αργοπορημένη παρέμβαση, την πολύχρονη αίσθηση της αποτυχίας, την ντροπαλότητα  και την ακόμη δυσκολότερη διαχείριση από τον θεραπευτή.

 

Η Ζίνα, ακόμη και το καλοκαίρι, κολυμπάει μοναχούλα, παίζει με μικρότερα παιδάκια, προσπαθεί επίμονα να μάθει να μαγειρεύει με τη γιαγιά, αλλά αποτυγχάνει. Τότε, εκνευρίζεται και κλαίει.

 

Παρόλη τη δυσκολία διάγνωσης της ΔΕΠ-Υ στα κορίτσια, υπάρχουν ειδικοί που ελέγχουν και παρεμβαίνουν στα παιδιά. Κάθε περίοδος είναι ιδανική. Σημασία έχει η έγκαιρη  κινητοποίηση! Τα συγκεκριμένα τεστ για τη ΔΕΠ-Υ πρέπει να συνοδεύονται και από κλινική παρατήρηση  του παιδιού ώστε να δωθεί πληρέστερη εικόνα στους γονείς και να οργανωθεί η παρέμβαση.  Γιατί η ΔΕΠ-Υ επηρεάζει πολλές πτυχές της ζωής του παιδιού!

 

Οι πεπειραμένοι, εξειδικευμένοι επιστήμονες (παιδοψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές) «ανοίγουν» την πόρτα για κατανόηση της δυσκολίας και τροποποίηση της συμπεριφοράς. Αντί λοιπόν να λέει η Ζίνα «είμαι χαζή» θα λέει «σκέφτομαι διαφορετικά» !

Μοιραστείτε το...