ΔΕΠ-Υ στο παιδί σου: 7 τρόποι επιβίωσης τών γονιών

Γράφει η Μαριάννα Λαγουμίδη

Πρόεδρος i-paidi,

Ψυχοπαιδαγωγός, ΔΕΠ–Υ LONDON UNIVERSITY, ΕΚΠΑ

Μήπως το παιδί σου ξεχνιέται συχνά, διακόπτει όποιον μιλάει, δεν τελειώνει ποτέ τη δουλειά του, παίζει συνήθως μόνο του, απογοητεύεται από τον εαυτό του ή τρέχει σαν σβούρα;

Μήπως η ανατροφή του παιδιού σου με ΔΕΠ-Υ είναι σαν 24ωρη δουλειά;

Μήπως δεν βρίσκετε τρόπους απασχόλησής του τώρα στις διακοπές;

Μήπως το παιδί σου, το δεπάκι, είναι καθημερινά επιθετικό προς όλους;

Μήπως σκέφτεσαι ότι φταις εσύ ολοκληρωτικά, για την αποτυχία του παιδιού σου;

Μήπως νομίζεις ότι θα πρέπει όλη η οικογένεια να ξεκινήσει να παίρνει φαρμακευτική αγωγή;

Μήπως είναι λάθος να αντιδράς με επιμονή και πρέπει να αλλάξεις ώστε να γίνεις αυστηρός γονιός;

Ακολουθούν συμβουλές ώστε να μειώσετε το άγχος ως γονιός και να γίνετε πιο αποτελεσματικός γονέας στην πορεία.

1. Δώστε στον εαυτό σας ένα διάλειμμα

Ο καθένας χρειάζεται λίγο «χρόνο-για-εμένα» για να επαναφορτίσει τις μπαταρίες του. Ζητήστε από τον σύντροφό σας ή το παιδί σας να ασχοληθεί με τις δουλειές, τα καθήκοντα ή άλλες ευθύνες. Κάντε κάτι που σας αρέσει ή χαλαρώνετε τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα.

2. Φροντίστε τη σχέση σας

Εάν είστε παντρεμένοι ή σε μακροχρόνια σχέση, προσπαθήστε να αφιερώσετε λίγο χρόνο κάθε μέρα για μόνο τους δύο σας. Χρησιμοποιήστε το χρόνο για να αφαιρέσετε το «καπέλο γονέα» και να μην μιλήσετε για το παιδί σας.

3. Εστιάστε στο καλό που κάνει το παιδί σας

Όταν η συμπεριφορά του παιδιού σας εκνευρίσει, σκεφτείτε μια κουβέντα γλυκιά που είπε, σκεφτείτε την υγεία που έχει ή σκεφτείτε τη φανταστική ιστορία που σάς είπε χθες.

4. Αναβάλετε το άγχος

Όσο λιγότερο απογοητευμένοι αισθάνεστε, τόσο πιο ήρεμα θα είστε σε θέση να αντιμετωπίσετε τις γονικές προκλήσεις που έρχονται στο δρόμο σας. Μερικοί υγιείς τρόποι αποβολής του στρες είναι:

• Καθημερινό περπάτημα 20 λεπτών
• Τάι Τσι ή γιόγκα
• Προοδευτική χαλάρωση των μυών

5. Αποκαλύψτε τιι σε κάποιον που εμπιστεύεστε σας συμβαίνε

Όλοι ενοχλούνται ή απογοητεύονται με τα παιδιά τους κατά καιρούς.
Μην είστε πολύ σκληροί για τον εαυτό σας όταν αισθάνεστε έτσι. Αντ ‘αυτού, εξερευνήστε τα συναισθήματά σας. Θα μπορούσατε να μιλήσετε ειλικρινά με έναν στενό φίλο ή μέλος της οικογένειας. Ή θα μπορούσατε να εμπιστευτείτε έναν σύμβουλο ή έναν θεραπευτή, ο οποίος μπορεί επίσης να προτείνει τρόπους για να ανακατευθύνετε τα συναισθήματά σας με θετικό τρόπο. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να απευθυνθείτε σε επαγγελματική βοήθεια εάν αισθάνεστε κατάθλιψη ή εξάντληση. Λάβετε θεραπεία για οργάνωση εάν τη χρειάζεστε

6. Μην κατηγορείτε τον εαυτό σας

Το παιδί σας δεν γεννήθηκε με ΔΕΠ-Υ επειδή ήσασταν «κακός γονέας». Αυτός είναι ένας μύθος. Οι ειδικοί δεν είναι σίγουροι τι προκαλεί τη διαταραχή, αλλά πιστεύουν ότι τα γονίδια παίζουν ρόλο. Εστιάστε σε πράγματα που έχετε υπό τον έλεγχό σας που μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα του παιδιού σας, όπως μια στοργική ζωή στο σπίτι και μια δομημένη καθημερινή ρουτίνα.

7. Γίνετε μέλος μιας ομάδας υποστήριξης

Μπορεί να επικοινωνείστε με άλλους γονείς που καταλαβαίνουν τι περνάτε. Θα μπορούσατε να μάθετε από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους, καθώς και να μοιραστείτε τις δικές σας.

Η Ομάδα Γονιών στο i-paidi, οργανωμένη με επιστήμονα σύμβουλο, καθοδηγεί και διευκολύνει τα συμπτώματα για να δημιουργήσετε ένα πιο ήρεμο και πιο σταθερό σπίτι.
Για να ευδοκιμήσει λοιπόν το παιδί σας και για να αισθάνεστε ικανοί στη διαχείριση κάποιων δυσκολιών, δηλώνετε συμμετοχή στο νέο τρόπο βιωματικής συμβουλευτικής στα μέλη στην Ομάδα Γονιών στο i-paidi.

Κάθε ενδιαφερόμενος, να επικοινωνήσει 9.00 πμ έως 9.00μμ, στο 2106778528 ή στο [email protected] για περισσότερες λεπτομέρειες.

Μοιραστείτε το...