Διαχείριση από δασκάλα
Στα Χανιά, είχα έναν μαθητή που παρουσίαζε συμπτώματα διάσπασης προσοχής.
Η συμπεριφορά του με είχε προβληματίσει γι’αυτό και συζήτησα με τη μητέρα του παιδιού η οποία επιβεβαίωσε την υποψία μου για την ύπαρξη διάσπασης προσοχής. Για να αντιμετωπίσω το πρόβλημα του συγκεκριμένου μαθητή καθώς και αυτά που δημιουργούνταν μέσα στην τάξη έκανα τις ακόλουθες ενέργειες:
Αρχικά οργάνωσα την τάξη σε ομάδες των τεσσάρων παιδιών και τον έβαλα να καθίσει στην ομάδα που βρισκόταν κοντά στην έδρα, δίπλα σε κάποιον ήσυχο μαθητή.
Όταν παρέδιδα το μάθημα ή έδινα οδηγίες για κάποιες δραστηριότητες και εργασίες προσπαθούσα να στέκομαι κοντά του και να τον κοιτάζω.
Αφού ολοκλήρωνα με αυτά που είχα να πω πήγαινα δίπλα του και τον παρότρυνα να ξεκινήσει με την πρώτη άσκηση αφού πρώτα εξασφάλιζα ότι την είχε κατανοήσει πλήρως.
Όταν έβλεπα ότι έχανε το ενδιαφέρον του κατά τη διάρκεια κάποιας εργασίας, είτε τον καλούσα με το όνομά του, είτε τον πλησίαζα και τον ρωτούσα αν χρειάζεται βοήθεια, είτε ακουμπούσα το χέρι μου πάνω στο θρανίο του.
Κατά τη διάρκεια των φύλλων αξιολόγησης προσπαθούσα να είμαι κοντά στον μαθητή ώστε να του δίνω επιπλέον οδηγίες και εξηγήσεις για κάθε άσκηση.
Κατόπιν αυτών των ενεργειών ο μαθητής παρουσίασε μια μικρή βελτίωση της απόδοσης και τα διαστήματα της διάσπασης της προσοχής του μειώθηκαν αισθητά. Έδειχνε μεγαλύτερη διάθεση για συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης και ολοκλήρωνε πιο γρήγορα τις εργασίες του. Σε συνεργασία με την οικογένειά του μαθητή, όποιες ασκήσεις δεν προλάβαινε να ολοκληρώσει στο σχολείο τις τελείωνε στο σπίτι.
Αυτό στο οποίο συμφωνήσαμε με τη μητέρα του παιδιού ήταν ότι ο μαθητής χρειαζόταν συνεχή επιτήρηση και ενδιαφέρον όσο ασχολούνταν με τα μαθήματά του τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι.
Θα μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό;