Ξέρεις πώς μελετάει στο σπίτι, το παιδί με ΔΕΠ-Υ ;;;
Το παιδί με δυσκολίες προσοχής, με υπερκινητικότητα ή με έντονο παρορμητισμό στο Νηπιαγωγείο ή στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σίγουρα έχει χαμηλή βαθμολογία, λίγους φίλους, χαμηλή αυτοπεποίθηση. Μπορεί κάποιος να το βοηθήσει; Ναι, το παιδί βοηθιέται όχι με κάποιο φάρμακο αλλά με ειδικό σχεδιασμό της μελέτης των μαθημάτων του.
Ξεκινάει με την οργάνωση του γραφείου του όπως μιλήσαμε στο http://www.i-paidi.gr/2015/09/archi-scholiou-plai-sto-pedi-me-dep-i/.
Μετά, τώρα ακόμη τον Οκτώβρη, βρισκόμενοι δίπλα στο παιδί μας, διασαφηνίσουμε τις άγνωστες λέξεις του κειμένου, προφορικά και γραπτά –χρησιμοποιώντας χρωματιστό στυλό. Το διαβεβαιώνουμε ότι γνωρίζει αυτά που ζητάει το μάθημα και θα τελειώσει σύντομα και σωστά. Αφού λοιπόν είναι λυμένες οι απορίες ή τα άγνωστα στοιχεία τού μαθήματος, το κάνει μία ανάγνωση μπροστά μας. Στη συνέχεια, μένει μόνο του στο ήσυχο δωμάτιό του για να μελετήσει. Φυσικά, απαντάμε σε κάθε απορία που μας ρωτάει. Αφού δηλώσει ότι τελείωσε, πηγαίνει να πιει νερό και μετά ελέγχουμε μαζί πόσο σωστά μελέτησε.
Είναι σίγουρο ότι πολλά λαθάκια θα υπάρχουν. Είναι όμως σίγουρο ότι πολλά σωστά υπάρχουν που τα επαινούμε και τα τονίζουμε. Αυτή η ενίσχυση και ενδυνάμωση έχει καθοριστική σημασία.
Κάθε εβδομάδα, εστιάζουμε μόνο σε μία γραμματική (π.χ. τα ρήματα γράφονται με –ω) ή κινητική (π.χ. κράτημα μολυβιού) ή ψυχολογική (π.χ. η δήλωση ότι δεν τα καταφέρνει) δυσκολία του. Μετά τις διορθώσεις, το παιδί πηγαίνει ξανά μια βόλτα στο σπίτι για 2 λεπτά και συνεχίζουμε στο επόμενο μάθημα.
Τους επόμενους μήνες, η συμπεριφορά μας τροποποιείται. Όμως αυτό συμβαίνει σιγά-σιγά. Οφείλουμε να ακολουθούμε αυτή τη στρατηγική και στην καθημερινή μελέτη και σε ένα νέο παιχνίδι. Παρόλο που υπάρχει η δυσκολία με τη ΔΕΠ-Υ, με επιμονή, σωστή στρατηγική και επανάληψη το παιδί μας μπορούμε να το βοηθήσουμε – παράλληλα βέβαια με τις εξατομικευμένες συνεδρίες με τον Εξειδικευμένο επιστήμονα.
Καλή επιτυχία στη μελέτη ΣΑΣ