Πώς προετοιμάζεις το παιδί για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές
Ενθουσιάζουν τα όμορφα στολίδια και οι γιρλάντες και τα φωτάκια και τα δώρα και γενικά, ολόκληρα τα Χριστουγενιάτικα μαγαζιά! Όλοι χαζεύουμε, μπαίνουμε μέσα, περιεργαζόμαστε ό,τι πουλιέται. Όλοι ξαναγινόμαστε παιδιά! Τα δε παιδιά, θέλουν να τα αγοράσουν ΟΛΑ. Τι κάνουμε τότε?
Εμείς οι γονείς ξέρουμε ότι τα χρώματα και οι μουσικές ξεσηκώνουν τα παιδιά μας –ακόμη και τα δίχρονα μπεμπάκια. Είναι κακομαθημένα; Ποιος φταίει που τα θέλουν όλα; Η γιαγιά ή η θεία ή ο μπαμπάς ή η νονά φταίει που τους κάνει τα χατήρια; Μήπως είναι καλύτερο να μην πηγαίνουμε στα μαγαζιά μαζί τους, ειδικά τις ημέρες αυτές;
«Είναι μικρό», θα σκεφτείς! «Δεν καταλαβαίνει», θα το δικαιολογήσεις. «Είναι μικροέξοδο αυτό και ίσως να το δικαιούται», θα πεις. «Στο κάτω-κάτω, το παιδί σου θα χαρεί αγοράζοντας ένα κουτί στολίδια, την 1η Νοεμβρίου.» Εξάλλου, «γιατί να ζηλεύει τα άλλα παιδάκια που θα αρχίσουν να αγοράζουν;»
Η συμβουλή μου είναι μαμά ότι εσύ πρέπει να αρχίσεις σήμερα να βάλεις όρια στο παιδί σου σχετικά με τις αγορές που επιτρέπεις να γίνουν. Αρχικά, θα πρέπει να φέρετε από την αποθήκη, τα περσινά χριστουγεννιάτικα στολίδια. Σιγά-σιγά, λίγο-λίγο κάθε μέρα θα ανοίγετε ένα κουτί για να περιεργάζεστε το κάθε στολίδι με το παιδί.
Κι αν βρεθείτε έξω από μια βιτρίνα και δει κάτι εντυπωσιακό, «κάτι τέτοιο στολίδι έχουμε μάλλον σε ένα άλλο κουτί» θα πεις.
Στο σπίτι, μαζί με τον ενθουσιασμό για τα δώρα, γιρλάντες, φώτα, στολίδια, κτλ, πρέπει να γίνει συζήτηση γύρω από τον κατάλογο με το συγκεκριμένο αριθμό ή είδος αγορών που θα κάνετε! Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής του χρώματος ή του σχεδίου, με τελικό γνώμονα τη δική σου γνώμη.
Εάν το παιδί σου είναι «ατίθασο» ή «ανυπάκουο» και «σβούρα», τότε τα όρια αυτά θα λειτουργήσουν και ως βασική εκπαίδευση της δυσκολίας του. Προσοχή: είναι πιο δύσκολο, άθελά του, να μπουν όρια στο παιδί αυτό. Είναι σίγουρο ότι το όφελος και η χαρά του παιδιού με αυτή τη γονεϊκή «στρατηγική» θα το ακολουθούν όλη την επόμενη χρονιά!