Case study 2: “Για πρώτη φορά, επικοινωνώ με τον έφηβο-με-ΔΕΠ-Υ γιο μου”
Διάβασα, συγκινήθηκα, ένιωσα σαν τη μαμά Μαρία που έχει τον πανέξυπνο, δημιουργικό 13χρονο γιο με παρορμητισμό, και το δημοσιεύω στο www.i-paidi.gr .
«Είπαμε για την βόλτα με το σκυλάκι. Ας πούμε, τώρα, για την βόλτα με το παιδάκι. Τι παιδάκι, δηλαδή, κοτζάμ αγόραρος. Αλλά για λόγους ομοιοκαταληξίας..
Κάποια πρωινά, που τείνουν να γίνουν πιο πολλά από τα προκαθορισμένα, πάω με το αυτοκίνητό μου το παιδί μου στο σχολείο. Τελικά έγινε μια από τις πιο όμορφες στιγμές της ημέρας. Στον δρόμο, ακούμε πάντα στο ραδιόφωνο την ραδιοφωνική εκπομπή στο κανάλι «Cosmos». Ο εκφωνητής έχει μια από εκείνες τις γοητευτικές φωνές που ακούγαμε παλιά στο ραδιόφωνο, βάζει κλασσική μουσική, τζαζ, μουσική κινηματογράφου, όλα ποιοτικά. Εξίσου ποιοτικά αυτά που λέει και σχολιάζει. Πάντα θα σε κατατοπίσει για το τι ακούς, για τον τραγουδιστή, τον συνθέτη, τον δίσκο. Πολλές φορές σχολιάζει και το τι έγινε σαν σήμερα, στο παρελθόν.
Με αυτήν την αφορμή, ακούμε τι λέει ο εκφωνητής και σχολιάζουμε. Πόσο όμορφα μαθαίνει και καταλαβαίνει κανείς έτσι, χαλαρά και όμορφα, για το συνομιλητή του! Γιατί η παιδεία δεν είναι, σίγουρα, αυτό (είναι αρκετό;) που μαθαίνει κανείς μόνο στα σχολεία μας. Είναι το ποια μουσική ακούς, ποια βιβλία διαβάζεις, ποιες ταινίες βλέπεις, για ποια πράγματα συζητάς. Μακάρι ο γιος μου να είχε λίγη ώρα συμμετοχής σε Εναλλακτική Εκπαίδευση!
Όταν τον αφήνω στο σχολείο και συνεχίζω για την δουλειά, η ψυχή μου είναι μέτρα ψηλά. Κι ας έχασα την πρωινή βόλτα με το σκυλάκι. Αυτή θα μείνει για το σαββατοκύριακο. Η επαφή με τα παιδιά μας, αυτή και αν είναι λόγος ύπαρξης. Και τις φορές που είναι αρμονική και χαρούμενη – γιατί, αλίμονο, δεν είναι πάντα έτσι!- είναι, ίσως, η αιτία που προχωράς σε αυτήν την ζωή χαμογελώντας..».
Η μαμά Μαρία έθεσε θέματα επικοινωνίας γονιού-παιδιού, ψυχολογικής τόνωσης, γνωστικής εγρήγορσης και θετικής συναισθηματικής σχέσης, μεταξύ της μαμάς με το χαρισματικό μα και επιθετικό δεπάκι παρουσιάζοντας τον κοινό χρόνο, τις ποικίλες προσλαμβάνουσες, το διάλογο, την αποδοχή της εξωτερίκευσης, την ενίσχυση στην αυτοπεποίθηση.
……………………………………………………………..
Θα δημοσιεύονται οι ιστορίες – case studies που μάς περιγράφετε οι γονείς ή οι θεραπευτές. Περισσότερα θα συζητήσουμε όλη η Ομάδα Αγάπης i-paidi σε web workshop, τη Δευτέρα 23 Ιανουαρίου, 2023.