i-paidiΔΕΠ-ΥΚεντρική

Σεπτ. 2023: Αρχίζουν τα σχολεία (Audio)

Γράφει η Μαριάννα Λαγουμίδη
Πρόεδρος, Ψυχοπαιδαγωγός ΔΕΠ-Υ, Συγγραφέας

Έφτασε η μέρα που αρχίζουν τα σχολεία!
Αγάπη και άγχος την ίδια στιγμή.
Άλλες οικογένειες βιώνουν κοινωνικές δυσκολίες, ανθρωπιστικές, άλλες έχουν προσωπικές αντιξοότητες.
Τέλος, σε κάποιους, τώρα, δεν είναι το σχολείο προτεραιότητα.

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου θα γεμίσουν από τους μαθητές τους. Είναι από όλους αποδεκτό ότι η συμμετοχή στην Παιδεία αποτελεί την μοναδική διέξοδο προόδου και κοινωνικής ωριμότητας. Καθώς οι μαθητές ατενίζουν το στόχο τους, επηρεάζονται από πολλαπλά κίνητρα ηθικά, απάνθρωπα, άξια, εξευτελιστικά, εύκολα, δύσκολα ή και φανταστικά. Το κοινό τους σημείο είναι η ανάγκη να συμμετέχουν σε μία ομάδα, να τους δεχτούν οι συνομίληκοι, να χαίρονται, να δημιουργούν και να προοδεύουν – όσοι μαθητές δεν βιώνουν αυτούς τους στόχους, τότε είναι καλύτερο στους γονείς τους, να το συζητήσουν με κάποιο θεραπευτή.

Στόχος του σχολείου είναι ο κάθε μαθητής να εκπαιδεύεται και να συμμετέχει στην ομάδα που ταιριάζει στην προσωπικότητά του, ανάλογα με το DNA και με το χαρακτήρα του. Πότε το παιδί μπορεί να μπει, να ενταχθεί σε μία ομάδα;

Το παιδί, με αναπτυξιακές δυσκολίες ή μη, γίνεται εύκολα μέλος της σχολικής ομάδας όταν:

  1. Έχει προετοιμαστεί από τους γονείς σχετικά με το περιβάλλον του σχολείου που δεν είναι ελαστικό όπως της οικογένειας, αλλά είναι απαιτητικό και διασκεδαστικό λόγω των φιλικών συναναστροφών
  2. Παίξει θεατράκι στο σπίτι με ρόλους και απλό μακιγιάζ, με θέμα: «Πρώτη μέρα στο σχολείο». Για τους μεγαλύτερους μαθητές, βοηθάει να συζητάνε με τους γονείς, χωρίς να αμφισβητείται η γνώμη τους, σχετικά με «τα συν και πλην του Γυμνασίου ή Λυκείου»
  3. Εξοικειωθεί με την πραγματικότητα ότι «Όπως ο κάθε μαθητής, έτσι κι εκείνος/η προσπαθεί για να γίνει καλύτερος/η». Θα κάνει λάθη που θα προσπαθήσει να μειώνονται σταδιακά» Ειδικά τα παιδιά με πιστοποιημένη νευροαναπτυξιακή διαταραχή, όπως ΔΕΠ-Υ, Δυσλεξία, Εναντιωματική, κτλ, απαιτείται να δέχονται σημαντική εναλλακτική συμπεριφορά από τους γονείς και τους τροφούς τους. Η επιστημονική καθοδήγηση θεωρείται αναγκαία.
  4. Προπονείται σε κάποιο άθλημα ώστε να ωφελείται και το σώμα και το μυαλό και η ψυχή του/της
  5. Οι γονείς ενημερώνονται σχετικά από υπεύθυνη βιβλιογραφεία.
    Σήμερα οι γονείς ακούνε & μιλάνε σε ομάδες διαλόγου και συμβουλευτικής, όπως η Ομάδα Αγάπης i-paidi, όπου ακούνε την εισήγηση ενός επιστήμονα και συμμετέχουν σε online workshops. Επειδή οι θέσεις είναι περιορισμένες, δηλώστε ενδιαφέρον εδώ.

Με ατελείωτη αγάπη στο παιδί το δεπάκι, γονείς και i-paidi έχουμε διάλογο από το 2017, για όλα τα θέματα που μας απασχολούν! Σημασία έχει να πιάσουμε το νήμα από την αρχή: από την αρχή τής σχολικής χρονιάς!

Μπορείτε να ακούσετε τη δημοσίευση από τον παρακάτω σύνδεσμο ή να συνδεθείτε στο κανάλι μας στο ΥouΥube @i-paidigr

Share this...