Ας κάνει το παιδί, διασκευή στη μουσική
Περπατάνε τα παιδιά πια στη νέα χρονιά: με τα άγχη, το τρέξιμο –απαραίτητη θεωρείται και η χαλάρωση με μουσική!!! Η πολυετής εμπειρία μου με τα παιδιά με δίδαξε ότι κάθε μέρα έχουνε ανάγκη μια στιγμή ηρεμίας – αυτοσυγκέντρωσης – σκέψης: τότε τα παιδιά δημιουργούν χαλαρώνοντας!
Νομίζω ότι όλα είναι σχετικά και καλό θα είναι να ορίσουμε λίγο από την αρχή πως θα προσεγγίσουμε τη διαφορετικότητα κάθε χρονικής περιόδου ώστε να μην καταστρέψουμε όσα έχουμε χτίσει με τόσο κόπο ως τώρα. Σκοπός και στόχος ας είναι η ουσιαστική ξεκούραση χωρίς όμως να χαθεί ο ρυθμός με τον οποίο έχουμε πλαισιώσει το σύστημα το οποίο έχουμε οργανώσει.
Η μουσική από μόνη της έχει επινοήσει τη λύση σε αυτές τις περιπτώσεις… ιδίως η πολυοργανική μουσική που εκεί κάθε όργανο της ομάδας έχει ιδιαίτερο ρόλο. Για να αναδείξουμε το λόγο και το ρόλο τις ιδιαιτερότητας κάθε οργάνου χρησιμοποιούμαι τις παύσεις που είναι και το ποιό δύσκολο στοιχείο της μουσικής. Μέσα από αυτές και την εξέλιξη του κομματιού αναδύονται τα χαρακτηριστικά σημεία του κομματιού και του κάθε οργάνου χωριστά με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα ιδιαίτερο μίγμα.
Αυτό έχει και σαν αποτέλεσμα να μπορούμε να έχουμε διαφορετικές εκτελέσεις ίδιων κομματιών, διασκευές και άλλα μουσικά τρικ όμως στη πραγματικότητα είναι κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο. Γιατί ο καθένας από μεριά του πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο ρυθμό και στο χρόνο παύσης ώστε να ξεκουραστεί και όταν πρέπει να αναδείξει το μουσικό του μέρος επιστρέφοντας.
Η παύση στο μουσικό σύστημα είναι απόλυτα ρυθμική χωρίς να χαθεί η έννοια της συνέχειας. Η παύση είνα επικερδής στιγμή χαλάρωσης, τρόπος διασκευής ή ατομικής δημιουργίας – κρύβει καλά τον προγραμματισμό του αρχικού συνθέτη με την σύγχρονη διασκευή του παιδιού σου. Η παύση είναι κίνητρο για οργάνωση!!!