Παιδί με ΔΕΠ-Υ στην οργάνωση των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αυξάνουν την αξία τους όταν η προετοιμασία είναι πολυήμερη!!! Τα καμπανάκια, οι πολύχρωμες μπάλες, τα κάλαντα, τα δώρα και τα πολλά γλυκά ενθουσιάζουν το παιδί με ΔΕΠ-Υ -με αποτέλεσμα την αύξηση της υπερκινητικότητας, της παρορμητικότητας και της διάσπασης προσοχής.

Σχεδιασμός ακριβής, οργανωμένος και έγκαιρος είναι τα «κλειδιά» για τον επιτυχημένο σχεδιασμό. Ακολουθούν 9 στάδια που πρέπει να τα ακολουθήσουμε με τη σειρά:

  • Έναρξη (20 μέρες πριν)

Γονιός και παιδί δηλώνουν την αγάπη που μοιράζονται και ανοίγουν το ημερήσιο ημερολόγιο για τσεκάρουν-σημειώνουν τις ημέρες που θα είναι όλη η οικογένεια μαζί, π.χ. ημέρα Χριστουγέννων, επίσκεψη στη γιαγιά.

  • Φτιάξιμο λίστες (18 μέρες πριν)

«Δώρα», «Παραστάσεις», «Φίλοι», «Στόλισμα σπιτιού», «Εκδρομή» : είναι οι τίτλοι από τις λίστες που θα καταγραφούν από το παιδί ίσως και με τη βοήθεια του γονιού. Πολύ δύσκολο στάδιο.

  • Διακόσμηση (17 μέρες πριν)

Χρήση των στολιδιών που υπάρχουν και δημιουργία-κατασκευή από το παιδί  5-νέων  βασισμένα στη φαντασία τού παιδιού. Επιβεβαίωση ότι θα τα καταφέρει.

  • Προετοιμασία για κάθε δράση (16 μέρες πριν)

Συζήτηση της κάθε δράσης («Δώρα»), των συμμετεχόντων (δότης-λήπτης δώρου), της χαράς (υποδυόμαστε τον ενθουσιασμό του), των δυσκολιών (να μάθουμε τι χαρίζουμε), της εμφάνισης (ντύσιμο).

  • Κλείσιμο θέσεων (15 μέρες πριν)

Ψάξιμο, κλείσιμο, αγορά εισητηρίων για 2-3 δράσεις θεατρικές, εκθέσεις, αγώνες πατινάζ.

  • Κανόνες σπιτιού (14 μέρες πριν)

Ο τρόπος που χαιρετάμε, διασκεδάζουμε στο σπίτι μας & στο σπίτι φίλου, τρώμε, ζητάμε κάτι, χρειάζεται υπενθύμιση, βιωματική εξάσκηση και επιβράβευση.  Όλα τα παιδιά, ακόμη περισσότερο τα ξεχασιάρικα παιδιά το χρειάζονται.

  • Τηλεφωνική Επικοινωνία (13 μέρες πριν)

Ξεκινάει ο γονιός και συνεχίζει το παιδί, να μιλάει τηλεφωνικά με φίλους/συγγενείς ώστε να ρυθμίσουν τις συναντήσεις και κοινές βόλτες/εκδρομές. Αρκετά διαλλείματα  χρειάζονται.

  • Συνθηματικό (12 μέρες πριν)

Όταν βαριέται το παιδί -βαριέται σύντομα- θα πάει κοντά στο γονιό που βρίσκεται με άλλους, και θα πει το συνθηματικό «αύριο, θα πάμε στη θεία;». Ο γονιός θα τον/την ξεκουράσει με όποιο τρόπο νομίζει -ίσως και αποχωρώντας.

  • «Βοηθητικά μέσα» (11 μέρες πριν)

Μπλοκ ζωγραφικής, ξυλομπογιές, ακουστικά μουσικής, μπαλίτσα μαλακιά είναι κάποια από τα βοηθητικά μέσα ξεκούρασης του παιδιού, λόγω της συχνής διάσπασης της προσοχής του συγκριτικά με τα άλλα παιδιά.

  1.  Ζαχαροπλαστική (10 μέρες πριν)

 Τα τσουρέκια, τα μελομακάρονα και τα γλυκά εντάσσουν το παιδί στη συμμετοχή στα γιορτινά δρώμενα – αποκτά αυτοεκτίμηση. Συγχρόνως ενισχύεται η μείωση της διάσπασης.

  1. Αγάπη (365 μέρες)

Επιβραβεύεις και αγκαλιάζεις και ανακοινώνεις σε οικείους, την προσπάθεια του παιδιού σου να έχει αποδεκτή συμπεριφορά! «Είμαι περήφανη για το παιδί μου!» λες. Όλο το χρόνο χρειάζεται αυτό – τις γιορτινές μέρες, ακόμη περισσότερο!!!

Μοιραστείτε το...