i-paidiΔΕΠ-ΥΔιαχείρισηΚεντρική

Είχα ΔΕΠ-Υ και μπήκα στο Πανεπιστήμιο: Δες με ποιο τρόπο

Πολλά από τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα, ΔΕΠ-Υ, καταφέρνουν και «σπάνε» τον φαύλο κύκλο των σχολικών αποτυχιών και περνούν στην σχολή προτίμησης στο Πανεπιστήμιο.

Οι σχολικές τους επιδόσεις είναι από τους πρώτους χώρους αξιολόγησης. Οι μαθητές που χαρακτηρίζονται με έλλειψη συγκέντρωσης και προσοχής, υπερκινητικότητα, αδυναμία δημιουργίας και τήρησης ενός προγράμματος και αυξημένης φαντασίας, εμποδίζουν την επιτυχία. Συμπληρωματικά, η αδύναμη μνήμη, η έλλειψη αυτοπεποίθησης & ανάληψης ευθυνών και γενικά η διαφοροποιημένη ωριμότητα, εμποδίζουν τα δημιουργικά δεπάκια. Αποτυγχάνουν να τα καταφέρουν τόσο στα σχολικά χρόνια όσο και αργότερα.

Όμως, ο υπερκινητικός και παρορμητικός φίλος Γιάννης,  που τον φώναζαν οι φίλοι του «ο Γρήγορος», κατάφερε να επιτύχει στο Πανεπιστήμιο – με ποιο τρόπο;

Τρόποι διαχείρισης του βρέφους, νηπίου, μαθητή, εφήβου:

  1. Ενσυναίσθηση και συναισθηματική δοτικότητα: Ο γονιός κι ο παιδαγωγός δίνει τόση αγάπη, οριοθέτηση και προσοχή, όση είναι αρκετή για να δημιουργηθεί ασφάλεια, προσωπική έκφραση και χαρά στο παιδί, από τη βρεφική ηλικία.
  2. Έγκαιρη Παρέμβαση: Όσο πιο νωρίς βρεθεί δίπλα ο κατάλληλος θεραπευτής, τόσο πιο εύκολα τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες σε όλους τους τομείς της ζωής τους. Οι διαφορετικές τεχνικές και η στήριξη που παρέχουν, βοηθούν στην καθιέρωση και οργάνωση της αυτογνωσίας, αυτοπεποίθησης και, μετά, απόκτησης πρωτοβουλίας. Προτείνουμε το βιβλίο «Έλα να παίξουμε μαζί», 2019, 2020, της Μαριάννας Λαγουμίδη, εκδ. ΓΡΗΓΟΡΗ, με 52 πρωτότυπα παιχνίδια που βοηθούν στην οργάνωση και σε διάφορες δυσκολίες των παιδιών.
  3. Στήριξη γονέων. Η σταθερότητα και εμπιστοσύνη στους γονείς είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο στηρίζεται όλη η προσπάθεια των παιδιών και μαθητών. Όσοι γονείς συμβουλεύονται τον εξειδικευμένο στην ανάπτυξη επιστήμονα, παίρνουν τις κατάλληλες κατευθύνσεις για την οργάνωση της οικογένειας, την επικοινωνία και την πρόοδο του παιδιού, από τη γέννηση έως την ενηλικείωση. .
  4. Παράλληλη στήριξη. Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό όταν τα παιδιά δυσκολεύονται κατά τα σχολικά χρόνια να επιλέγουμε κάποιον ειδικό να τα βοηθάει στο διάβασμά τους και να ξέρει ακριβώς πώς να διαχειρίζεται τα συμπτώματά τους. Συγχρόνως, βοηθούν οι εξατομικευμένες αθλητικές προπονήσεις και εκμάθησης χορού.

Για να φτάσει το βρέφος να γίνει φοιτητής περνάει από πολλά στάδια ανάπτυξης και ωριμότητας. Το ομαλό και αυτόνομο πέρασμα δημιουργεί στέραιη βάση για το επόμενο σκαλοπάτι. Στον δημιουργικό φοιτητή με ΔΕΠ-Υ υπάρχουν νευροαναπτυξιακοί μηχανισμοί  που εξασφαλίζουν την επιτυχία του στο Πανεπιστήμιο όταν ωριμάζουν σταδιακά από την παιδική ηλικία.

Απορίες και ερωτήματα για την επιτυχία σε Σχολή του παιδιού σας με ΔΕΠ-Υ, μπορείτε να γράψτε στο info@i-paidi.gr ή να εκφράστε στο 2106778528. Θα λάβετε απάντηση με αγάπη, από εξειδικευμένο συνεργάτη.

Share this...