i-paidiΚεντρικήΛαγουμίδη Μαριάννα

ΈΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΜΑΖΙ… Η επόμενη ημέρα

 

Οι οικογενειακές δραστηριότες και ο κοινός ποιοτικός χρόνος ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας έχουν θεαματικά θετικά οφέλη για τα παιδιά που έχουν αξιολογηθεί με ΔΕΠ-Υ. Τα μικρά δεπάκια συνήθως ζουν σε ένα φαύλο κύκλος ματαιότητας, δεν μπορούν χωρίς βοήθεια να ελέγξουν και να διαχειριστούν την έλλειψη οργάνωσης, την υπερκινητικότητα ή την πλήρη παθητικότητα τα κορίτσια. Αποτέλεσμα συχνό είναι να μην γίνονται αποδεκτά από τον περίγυρό τους και να απομονώνονται.

Μεγάλη η δυσκολία και απαραίτητη η διαχείρισή της. Το βιβλίο της ψυχοπαιδαγωγού Μαριάννας Λαγουμίδη «Έλα να παίξουμε μαζί», 2019, 2021, εκδ ΓΡΗΓΟΡΗ, επιτελεί καθοριστικό βοηθό στην ενίσχυση της αυτοεικόνας, της σχέσης γονιού-παιδιού και της οργάνωσης. 52 μοναδικά παιχνίδια φέρνουν πιο κοντά τα οικογενειακά μέλη αλλά και αποτελούν τρόπο παρέμβασης στα συμπτώματα των παιδιών.

Για παράδειγμα ας δούμε το παιχνίδι «Η επόμενη ημέρα» που προτείνει η Μαριάννα Λαγουμίδη:

Πώς παίζουμε;

Η μαμά Μαριάννα και το παιδί στέκονται όρθιοι μέσα στο δωμάτιο και αρχίζουν να συζητούν για το τι πρόγραμμα έχουν και οι 2 την επόμενη ημέρα. Ξεκινά το παιδί και συνεχίζει η μαμά διατυπώνοντας 2 απλές προτάσεις για κάθε στιγμή. Μετά το παιδί δραματοποιεί αυτό που είπε η μαμά. Είναι νωρίς το απογευματάκι, και μιλούν για την επόμενη ημέρα, το πρωινό ξύπνημα, το γάλα, το σχολείο, το μεσημεριανό φαγητό, το διάβασμα του σχολείου, το παιχνίδι με τα επιτραπέζια και τέλος τον ύπνο.

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε διαφορετικές λεπτομέρειες και πληροφορίες για κάθε ημέρα έτσι ώστε να μένει και μεγαλύτερο το ενδιαφέρον του παιδιού αλλά και κάθε φορά να έχει την ευκαιρία να δραματοποιεί κάτι διαφορετικό. Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί τόσες περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες μπορούμε να προσθέτουμε.

Τι καταφέρνουμε με αυτό το παιχνίδι;

Με την συγκεκριμένη δραστηριότητα το παιδί έχει την ευκαιρία να συνδέσει την φαντασία με την πραγματικότητα και να καταφέρει να οργανώσει την σκέψη του. Εξασκείται η προσοχή του, και σιγά σιγά βελτιώνεται η ικανότητα καλλιέργειας του προφορικού λόγου. Δεν ξεχνάμε πάντα να επιβραβεύουμε το παιδί…κι αν κάπου δυσκολευτεί, επαναλαμβάνουμε την εντολή χρησιμοποιόντας διαφορετικές λέξεις.

Share this...