i-paidiΚεντρική

Πώς βαθμολογείται ο δημιουργικός μαθητής με ΔΕΠ-Υ;

Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή και Υπεκινητικότητα, ΔΕΠ-Υ, είναι η επίδοση τους στο σχολείο. Η διαφορετική από τους συνομίληκους συμπτωματολογία δημιουργεί ένα υπόβαθρο που δεν μπορούν να υποστηρίξουν. Η διάσπαση προσοχής, η παρορμητικότητα, η δυσκολία συγκέντρωσης και η έντονη υπερκινητικότητα εμποδίζουν την ομαλή πρόοδο τους στο σχολικό πλαίσιο. Δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους σκληρούς κανόνες και την τυποποιημένη ύλη τον βιβλίων που προδιαθέτει μεγάλη αποστήθιση και ελάχιστη ελευθερία κινήσεων.

Ποια είναι η εικόνα ενός μαθητή με ΔΕΠ-Υ στη σχολική τάξη;

  • Ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ δεν μπορεί να κάτσει εύκολα στη θέση του. Σηκώνεται και στροβιλίζει συνέχεια, πειράζει τους συμμαθητές του και μιλάει ακατάπαυστα.
  • Ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ «πετάγεται» και δεν μπορεί εύκολα να συμβαδίσει με τους κανόνες του σχολικού πλαισίου. Η ανυπομονησία του και ο παρορμητισμός του δεν τον βοηθούν να ανταπεξέλθει.
  • Ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ ξεχνάει τις εργασίες του. Δεν θυμάται το υλικό και τις ασκήσεις που βάζουν οι δάσκαλοι για το σπίτι.
  • Ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ δυσκολεύεται στο διάβασμα. Δεν καταλαβαίνει εύκολα τις πολλαπλές πληροφορίες του κειμένου, δεν μπορεί να συγκεντρωθεί & να διαβάσει. Αδυνατεί να ακολουθήσει πολύπλοκες οδηγίες.

Πώς ο εκπαιδευτικός βαθμολογεί τα δημιουργικά παιδιά με ΔΕΠ-Υ;

Οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ χρειάζονται μια διαφοροποιημένη, εναλλακτική εκπαίδευση. Επιλέγουμε να δίνουμε πιο απλές οδηγίες, να εξηγούμε με όσο το δυνατόν πιο απλά λόγια ότι δυσκολεύει αυτά τα παιδιά, να τα βάζουμε να κάτσουν κοντά στο δάσκαλο και να τους δίνουμε πρωτοβουλίες για συχνά διαλείμματα.

Ο αναλυτικός σχολιασμός της επιτυχίας του παιδιού σε κάποιον τομέα, -απαραίτητο λοιπόν και το χόμπυ- πρέπει να προηγείται της γενικής βαθμολογίας του σχολείου. Δεν ματαιώνουμε αλλά επιβραβεύουμε για όσα πέτυχε και κατάφερε το παιδί. Επισημαίνουμε ποια κομμάτια χρειάζονται περισσότερη προσοχή. Δίνουμε χρόνο όπου χρειάζεται και βάζουμε όσο το δυνατόν πιο απλές οδηγίες.

Έχουμε πάντα στο νου μας ότι η βαθμολογία είναι απλά ένας αριθμός και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να ενισχύσουμε την προσπάθεια των παιδιών. Η επιβράβευση βέβαια είναι απαραίτητη.

Share this...