i-paidi

Έλα να παίξουμε μαζί!

Ελευθερία Δημητροπούλου

Επιστημονική επιμέλεια Μαριάννα Λαγουμίδη

 

Έχουμε συνηθίσει να ακούμε ότι τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα είναι παιδιά «δύσκολα», επιθετικά, «άτακτα», παιδιά που δεν μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα.

Παρόλες αυτές τις πεποιθήσεις που έχουν επικρατήσει λόγω της σύγχυσης των συναισθημάτων τους, ήρθε η ώρα να συνειδητοποιήσουμε και να λάβουμε υπόψιν μας την προσπάθεια που καταβάλουν καθημερινά. Είναι δύσκολο για ένα παιδί που νιώθει διαφορετικό από τα υπόλοιπα, να ανταπεξέλθει τόσο στις απαιτήσεις των γονιών του, όσο και σε εκείνες των δασκάλων και των συμμαθητών του.

Ας κάνουμε εμείς πρώτα το βήμα για αυτά! Ας προσπαθήσουμε εμείς να είμαστε ό,τι χρειάζονται και ας τα απαλλάξουμε, για αρχή, από όλες τις απαιτήσεις μας. Το παιχνίδι αποδεδειγμένα  μας φέρνει κοντά τους και στα πλαίσια ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος να αυξήσει τα επίπεδα συγκέντρωσης και επινοητικότητάς τους.

Πάμε, λοιπόν, να παίξουμε;

«Περπατάω τις φωνούλες»     

Το συγκεκριμένο παιχνίδι αφορά παιδιά από ηλικία 5 ετών και άνω και βοηθάει το παιδί να μειώσει τον παρορμητισμό του, συγχρονίζοντας κίνηση και ήχο. Σε μια καθημερινή βόλτα, ο γονιός κρατώντας το χέρι του παιδιού του ζητάει να κάνουν μαζί ένα βήμα κάθε φορά που περπατήσουν κάθε μια φωνούλα. Ένα παιδί, για παράδειγμα, που θα έχει το όνομα Νίκος, θα λέει μαζί με τη μαμά του τους φθόγγους Ν, Ι, Κ, Ο, κάνοντας τέσσερα βήματα συνολικά, ένα βήμα κάθε στιγμή που ακούγεται ο ήχος του γράμματος. Η ίδια διαδικασία μπορεί να ακολουθηθεί σε κάθε λέξη που επιθυμούν.

 

«Bowling με κορίνες»

Ένα άλλο παιχνίδι που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες είναι το «bowling με κορίνες» που έχει ως στόχο να παρέμβει στην παρορμητικότητα και την λεπτή κινητικότητα του παιδιού. Ο γονιός του παιδιού, δίνοντάς του σαφείς οδηγίες εξαρχής το βάζει να στέκεται σε απόσταση δύο μέτρων από το σημείο που στήνει τις κορίνες δίπλα- δίπλα. Έπειτα από τις βολές του παιδιού, οι κορίνες μπορούν να ξαναστήνονται σε απόσταση τριών και πέντε εκατοστών μεταξύ τους. Σε κάθε στάδιο το παιδί έχει δικαίωμα τριών προσπαθειών. Όσο περνούν οι μέρες μπορούν να αυξάνονται τόσο οι κορίνες όσο και η απόσταση του παιδιού από αυτές.

Το «Έλα να παίξουμε μαζί» είναι ένα βιβλίο- οδηγός, ικανό να χρησιμοποιηθεί μια ολόκληρη χρονιά και περιέχει 52 παιχνίδια και δραστηριότητες για όλες τις εβδομάδες του έτους. Περιέχονται σαφείς και αναλυτικές οδηγίες για την εκτέλεση των παιχνιδιών και των δραστηριοτήτων.

Αν κάνουμε όλοι μαζί μια προσπάθεια να βοηθήσουμε τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, αν τα πιάσουμε από το χέρι και τους δείξουμε τον τρόπο, αν τα υποστηρίξουμε – τότε θα τα κάνουμε να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Τότε σίγουρα θα πάψουμε να θεωρούμε ότι η έντονη συμπεριφορά τους είναι επιλογή τους! Μόνο με την κατάλληλη βοήθεια, μπορούμε να τα βοηθήσουμε να αναδειχθούν νικητές στον καθημερινό αγώνα τους!

Αναφορές

Λαγουμίδη, Μ. (Φεβρουάριος 2019). Έλα να παίξουμε μαζί Πρόγραμμα δραστηριοτήτων για παιδιά με ΔΕΠ-Υ.εκδ ΓΡΗΓΟΡΗ.

Share this...