i-paidiΚεντρική

Υποστηρικτική μελέτη ή τυπικό διάβασμα για το σχολείο;

Γράφει η εθελόντρια Ελευθερία Δημητροπούλου
Επιστημονική επιμέλεια από τη Μαριάννα Λαγουμίδη,
Πρόεδρος i-paidi,
Ψυχοπαιδαγωγός, ΔΕΠ–Υ LONDON UNIVERSITY, ΕΚΠΑ

Τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή και Υπερκινητικότητα, λόγω της φύσης των συμπτωμάτων της, της έλλειψης συγκέντρωσης και της διάσπασης προσοχής, δυσκολεύονται να φέρουν σε πέρας τις επιμέρους υποχρεώσεις τους στο σχολείο. Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί απεγνωσμένα αναρωτιούνται ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να τα βοηθήσουν.

Τώρα που ξεκίνησε το σχολείο και οι αποτυχίες, πολλοί γονείς και φίλοι του i-paidi.gr, μάς ρωτάνε ξεκάθαρα: “Θα μπορέσω άραγε να βοηθήσω το παιδί μου να ολοκληρώσει το διάβασμα για το σχολείο του;”, “Μήπως πρέπει να βοηθήσω το παιδί μου σε ομαδική διδασκαλία, δηλαδή σε φροντιστήριο; ”, “Μήπως αν συμμετέχει σε άλλες δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το παιδί μου να συγκεντρώνεται καλύτερα και, έπειτα, να μαθαίνει;”.

Η διαχείριση αυτών των δημιουργικών και χαρισματικών παιδιών είναι αρκετά δύσκολη, απαιτητική και «πονηρή». Χρειάζεται ένα οργανωμένο πλάνο με την πολύπλευρη συνεργασία όλων όσων έρχονται σε επαφή με τα παιδιά.

Συγκεκριμένα, η επιστημονική οικογένεια του i-paidi.gr προτείνει:

  • Εξατομικευμένη καθοδήγηση από τον κατάλληλο εξςιδικευμένο παιδαγωγό. Το κάθε παιδί δεπάκι για να μπορέσει να οργανωθεί και να βάλει μια “τάξη” στις δυσκολίες του, χρειάζεται την συστηματική παρέμβαση. Μακροπρόθεσμα, τα παιδιά βρίσκουν το δρόμο τους, προσπαθούν να συγκεντρώνεται σε κάθε επιμέρους έργο και να διαχειρίζονται τη διάσπαση της προσοχής τους.
  • Οι γονείς οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι το παιδί τους έχει πολλαπλές ικανότητες και συγχρόνως κάποια δυσκολία! Οι κατάλληλες συμβουλές του ειδικού, με συγκεκριμένο πρόγραμμα coaching, οφείλουν να συνεργάζονται ώστε ολιστικά να παρέχουν τα απαραίτητα θεμέλια στα παιδιά τους για την διαχείριση της διαταραχής τους. Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες και παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά να συγκεντρωθούν, να οργανωθούν και να αυξήσουν την αυτοεκτίμησή τους.
  • Ας θυμόμαστε ότι βοηθώντας τα παιδιά να καταλάβουν ότι δεν “φταίνε” για την φύση των συμπτωμάτων τους και ότι είναι ικανά να ανταπεξέλθουν, έχουμε κάνει την αρχή για την διαχείριση της ΔΕΠ-Υ. Παιδιά με αυτοπεποίθηση και με αυτοεκτίμηση, πολλές φορές ανταποκρίνονται θετικά σε κάθε δυσκολία! Γι’ αυτό δεν παύουμε να ενημερωνόμαστε και να ζητάμε βοήθεια από τους ειδικούς!

Η επιστημονική μας οικογένεια βρίσκεται συνέχεια δίπλα σας, στο 2106778528, info@i-paidi.gr !

Share this...