6 Τρόποι που ενδυναμώνουν την ευαίσθητη κορούλα με ΔΕΠ-Υ

Όταν αναφερόμαστε στην Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι ένα υπερκινητικό αγόρι. Τι γίνεται όμως με τα κορίτσια που υποφέρουν από τη ΔΕΠ-Υ, και μάλιστα, πολύ διαφορετικά από τον τρόπο που υποφέρουν τα αγόρια;

Ενώ στα αγόρια με τη συγκεκριμένη διαταραχή τα συμπτώματα κάνουν την εμφάνισή τους με έντονο και εμφανή τρόπο, τα κορίτσια συνηθίζουν να «εσωτερικεύουν» τις δυσκολίες τους, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο δύσκολη τη διάγνωση της ΔΕΠ-Υ. Τα κορίτσια είναι υπερβολικά ευαίσθητα, απρόσεκτα ως υπερκινητικά, και προπάντων, κατακλύζονται από ένα σωρό αρνητικά συναισθήματα που πλήττουν την αυτοπεποίθησή τους και τα απομονώνουν από τις φιλικές και οικογενειακές σχέσεις.

Η επιστημονική οικογένεια του i-paidi βρίσκεται παρούσα στις ζωές και των κοριτσιών με ΔΕΠ-Υ και προτείνει:

  • Πρώιμη Παρέμβαση: Καθώς η συμπτωματολογία στα κορίτσια με ΔΕΠ-Υ είναι πολύπλοκη και η αποτυχία είναι ποικίλη, η πρώιμη παρέμβαση από τους κατάλληλα εκπαιδευμένους θεραπευτές, σώζει την αυτοπεποίθησή τους και θέτει τα κατάλληλα θεμέλια για μια πιο ισορροπημένη και ευτυχισμένη ζωή.
  • Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία: Τα συμπτώματα και οι επιπτώσεις που έχουν τα κορίτσια με ΔΕΠ-Υ επηρεάζουν όλους τους τομείς της ζωής τους. Για τη διαχείριση του άγχους και της χαμηλής αυτοπεποίθησης, κρίνονται κατάλληλες οι τεχνικές της γνωσιακής συμπεριφορικής προσέγγισης. Τα κορίτσια διδάσκονται τεχνικές αναπλαισίωσης των γνωστικών διαστρεβλώσεων που έχουν δημιουργηθεί (π.χ. «Δεν μπορώ να κάνω φίλους») , ενισχύεται η σωστή κρίση και γίνεται προσπάθεια για να αξιολογούνται οι πόροι που είναι διαθέσιμοι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας.
  • Εκπαίδευση γονέων: Οι γονείς οφείλουν να εκπαιδεύονται με το που υπάρξει η διάγνωση της ΔΕΠ-Υ. Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιούμε πως ένα παιδί μέσα σε πλαίσια ανασφάλειας και διαρκούς ανισορροπίας, χρειάζεται ένα υποστηρικτικό περιβάλλον στη ζωή του που θα είναι ελεύθερο να μιλήσει και να νιώσει ότι γίνεται κατανοητό. Η εκπαίδευση και η ενημέρωση των γονέων, σε συνδυασμό με την πρώιμη παρέμβαση, δημιουργούν πολύ σημαντικό ποσοστό βελτίωσης και επιτυχίας σε αυτά τα παιδιά.
Share this...