5 παράγοντες στην επιλογή επαγγέλματος από έφηβο με ΔΕΠ-Υ

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή και Υπερκινητικότητα, ΔΕΠ-Υ, προκαλεί σειρά δυσκολιών σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες στα ευφυή παιδιά που έχουν διαγνωσθεί με αυτή.

Ένα σημαντικό ποσοστό από τους συγκεκριμένους μαθητές, εξάλλου, δεν καταφέρνει να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν μάλιστα η διάγνωση δεν συνοδεύεται από την κατάλληλη πρώιμη παρέμβαση και τη συμβουλευτική των ίδιων των γονέων, τα συμπτώματα δεν ελέγχονται και δυσκολεύουν όλη την πορεία αυτών των παιδιών.

Τι πραγματικά οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψιν όταν οι έφηβοι προσπαθούν να διαλέξουν επάγγελμα;

  1. Η επιλογή του επαγγέλματος πρέπει να βρίσκει τον ίδιο τον έφηβο απόλυτα σύμφωνο και ενθουσιασμένο με την επιλογή του. Όταν το ίδιο το παιδί ακολουθεί τα όνειρα και τις κλίσεις του, τα καταφέρνει να αντιμετωπίσει κάθε σύμπτωμα της ΔΕΠ-Υ.
  2. Σε καμία περίπτωση το παιδί δεν πρέπει να αποθαρρύνεται και να γεμίζεται άγχος για τις επιλογές του. Οι γονείς οφείλουν να αφήνουν ελεύθερες τις επιλογές των παιδιών. Το πιο δόκιμο που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να παρακολουθήσουν συμβουλευτική για να μπορέσουν να ενημερώσουν κατάλληλα τα παιδιά τους για τις δυσκολίες της κάθε σχολής και να φτιάξουν μαζί ένα πλάνο δραστηριοποίησης.
  3. Η παρακολούθηση διαλέξεων, η μελέτη του μεγάλου όγκου των βιβλίων και ξενόγλωσσων, επιστημονικών άρθρων, η χρήση βιβλιοθήκης, η συγγραφή εργασιών, η πολύωρη μελέτη, και η οργάνωση χρόνου είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες που τα περισσότερα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δεν είναι σίγουρο ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν. Είναι καλό να μελετιούνται οι απαιτήσεις κάθε σχολής, πριν την εισαγωγή της σε αυτή.
  4. Το παιδί, από το σταθερό και ασφαλές περιβάλλον του σχολείου, αναγκάζεται να μεταβεί στο πανεπιστημιακό. Δηλαδή, σε ένα τελείως άγνωστο, χαοτικό περιβάλλον με ένα σύνολο πολλών περισσότερων συμφοιτητών από αυτό που έχει συνηθίσει. Ο φόβος ανταπόκρισης επισκιάζει κάθε προοπτική επιτυχίας. Είναι δόκιμο έτσι, ο κάθε έφηβος να μπορέσει να αναζητήσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που θα το βοηθήσει να γνωρίσει το πλαίσιο της σχολής.
  5. Σίγουρα η δυνατότητα υποστήριξης ψυχικής υγείας και τόνωσης οφείλει να βρίσκεται στις επιλογές των παιδιών. Οι σχολές με Ψυχολογική υποστήριξη θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια ασφαλή βάση για την επιλογή τους.
Share this...