BlogΔιαχείρισηΟικογένειαΣυμβουλέςΣχολείοΧριστίνα Ξάνθη

Καβγάς-τιμωρία ή συμβόλαιο συμπεριφοράς; νέος τρόπος «συμφωνητικού»

από τη Χριστίνα Ξάνθη

Σύμφωνα με στατιστικές, τα παιδιά που παρουσιάζουν συμπτώματα ΔΕΠ-Υ, πολλές φορές παρουσιάζουν παραβατική ή εκφοβιστική συμπεριφορά. Ποιες πρακτικές μπορεί να εφαρμόσει ο εκπαιδευτικός που θα συμβάλλουν στην τροποποίηση της συμπεριφοράς αυτής;

Μία από τις πιο ουσιαστικές και χρήσιμες είναι η σύνταξη ενός συμβολαίου τιμής ή συναντίληψης μεταξύ των δύο μερών, μετά από διεξοδική συζήτηση και καταγραφή των υποχρεώσεων και των δύο  για την αγαστή συνέχιση της συνεργασίας τους και την ομαλή σχολική ζωή. Έτσι οι έφηβοι μπαίνουν στη διαδικασία να «υπακούσουν» σε κανόνες, που οι ίδιοι συμφωνούν χωρίς να τους δίνεται η εντύπωση ότι τους επιβλήθηκαν.

Παράδειγμα Συμβολαίου Εκπαιδευτικού και μαθητή

ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ Κ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

Η κ. Παπαδοπούλου θα ήθελε ο Παναγιώτης να :

  • Προσπαθήσει να μιλάει όσο πιο ευγενικά μπορεί, όταν απευθύνεται στους συμμαθητές του και στους καθηγητές του.
  • Απευθύνεται σε αυτήν ή στο διευθυντή του σχολείου όταν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με κάποιον συνομήλικό του και να μην επιμένει να λύνει τις διαφορές μόνος του.
  • Καταλάβει ότι η βία δεν είναι παιχνίδι για να μην περνάει τον καιρό του κάνοντας «πλάκες» στους συμμαθητές του οι οποίες μπορεί να βάλουν σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα ή να τους ωθούν σε κλάματα και βίαιες συμπεριφορές ως αντίποινα, ούτε μέσο επίλυσης των διαφορών τους.

Ο Παναγιώτης θα ήθελε η κ. Παπαδοπούλου να :

  • Είναι περισσότερο δίκαιη όταν γίνεται κάποια αταξία στην αίθουσα και να μην είναι πάντα ο πρώτος που θα υποπτεύεται.
  • Μην τον κατσαδιάζει μπροστά στους υπόλοιπους συμμαθητές του αλλά να λύνουν την όποια διαφωνία ιδιαιτέρως.
  • Μεσολαβήσει, ώστε η μητέρα του να τον απαλλάσσει μία ημέρα της εβδομάδας από την φύλαξη των μικρότερων αδερφών του, για να μπορεί να βγαίνει έξω με τους φίλους του.

Και οι δύο πλευρές συμφωνούν ότι :

  • Οι όροι του συμβολαίου δεν θα αλλάξουν αυθαίρετα, αλλά κατόπιν συνεννόησης και των δύο πλευρών και ότι είναι αποτέλεσμα διαλόγου και αμοιβαίας συμφωνίας.

 

Κατόπιν ακολουθούν οι υπογραφές της εκπαιδευτικού, του μαθητή της μητέρας του και του διευθυντή.

 

Ακολουθεί η ομιλία της στο Edusational Festival, με θέμα “Εναλλακτική Νομική Υποστήριξη του Βulling”: ακούστε την ομιλία και τις ερωταποκρίσεις με το κοινό.

Share this...