7 Συμβουλές για τα 7χρονα ντροπαλά κορίτσια με ΔΕΠ-Υ
Πιο συχνά η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα ΔΕΠ-Υ είναι εμφανής στα αγόρια ενώ τα κορίτσια συχνά υπεκφεύγουν της συγκεκριμένης διάγνωσης και της αξιολόγησης.
Μια επίσημη διάγνωση για τη ΔΕΠ-Υ, χορηγείται στα 7 χρόνια και έπειτα. Γονείς και εκπαιδευτικοί, επίσης, δεν σκέφτονται ότι πιθανά το ντροπαλό κορίτσι γεννήθηκε με την συγκεκριμένη διαταραχή.
Αντί για την παρορμητικότητα και υπερκινητικότητα, την επιθετικότητα και παραβατικότητα, που παρουσιάζουν έκδηλα τα αγόρια, τα κορίτσια «εσωτερικεύουν» τα συμπτώματα τους, ασχολούνται με καλλιτεχνικές δημιουργίες και απομακρύνονται από το περιβάλλον των συνομήλικων. Συνήθως τείνουν να είναι περισσότερο απρόσεκτα και αγχωμένα κάτι που αναγνωρίζεται από το στενό τους κύκλο πολύ αργότερα, με συνέπεια τη μειωμένη ανησυχία των γονιών. Συνήθως τα κορίτσια με ΔΕΠ-Υ μιλούν πολύ, δεν έχουν ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και παρουσιάζουν τελειομανιακά χαρακτηριστικά. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω μπορεί να οδηγήσει σε ολέθριες συνέπειες στην ενήλικη ζωή τους.
Όσον αφορά τη ΔΕΠ-Υ στα κορίτσια, οι επιστήμονες του i-paidi συμβουλεύουν:
- Όταν αναγνωρίσουμε ότι μέσα στην οικογένεια, το κορίτσι παρουσιάζει εσωτερική υπερδιέργεση, με έντονο άγχος και έλλειψη αυτοεκτίμησης σε συνδυασμό με μια πιο απρόσεχτη συμπεριφορά απευθυνόμαστε στους κατάλληλους ειδικούς.
- Προσπαθούμε να βρεθούμε δίπλα στο παιδί και να αναγνωρίσουμε ό,τι μπορεί να αισθάνεται. Ρωτάμε πότε έχει δυσανεξία, τι το απασχολεί, και προσπαθούμε να συνειδητοποιήσουμε τις ανάγκες του.
- Βρισκόμαστε σε επαφή με το σχολικό πλαίσιο για να διαπιστώσουμε την ύπαρξη οποιωνδήποτε συμπτωμάτων που μπορεί να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη της ΔΕΠ-Υ.
- Επιλέγουμε να μην έρθουμε σε ρήξη και να είμαστε επικριτικοί απέναντι στα κορίτσια ώστε να αποφύγουμε τυχόν περαιτέρω εσωτερικεύσεις και κλονισμούς εμπιστοσύνης.
- Ρωτάμε και μαθαίνουμε για τις κοινωνικές επαφές της κόρης μας, για τις φιλίες της και την κοινωνική της αποδοχή.
- Συμβουλευόμαστε τον κατάλληλο ειδικό και δεν βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα.
- Προτείνουμε τη συμμετοχή του κοριτσιού σε ατομικά και ομαδικά αθλήματα ώστε να αξιολογήσουμε τη στάση της.