i-paidiΚεντρική

Απόκριες και μοναχικό παιδί

Γράφει η εθελόντρια Ελευθερία Δημητροπούλου

Επιστημονική Επιμέλεια από Expert ΔΕΠ-Υ, Συγγραφέα  Μαριάννα Λαγουμίδη

Ξέφρενη χαρά και γλέντι προσφέρει η εποχή της αποκριάς και του καρναβαλιού.  Οι στολές, τα πολλά χρώματα, η φασαρία είναι οικεία στους περισσότερους ανθρώπους. Όμως οι στολές, τα πολλά χρώματα, η φασαρία αποτελούν αιτία άγχους για τα λατρεμένα παιδιά με Διάσπαση Ελλειμματικής  Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα, ΔΕΠ-Υ. Τα δεπάκια χρειάζονται χρόνο για να εξοικειωθούν με την ένταση και εκπαίδευση για τη διαχείριση!

Δεν μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να ακολουθήσουν τους άλλους σε κοινό ρυθμό, αν και είναι γλεντζέδες και υπέρμετρα δημιουργικοί.  Επιλέγουν, τελικά, να απομονώνονται και να κλείνονται στον εαυτό τους ή να είναι υπέρμετρα επιθετικοί. Προτιμούν να μην πάνε στα αποκριάτικα παιδικά πάρτυ, ούτε και να μεταμφιεστούν με διάφορες στολές. Παράλληλα κυριαρχεί και το σύμπτωμα του παρορμητισμού τους. Ξεσπούν έντονα, δεν ελέγχουν τις αντιδράσεις τους, φωνάζουν, κλαίνε, διαμαρτύρονται.

Πώς μπορούμε πραγματικά να βοηθήσουμε τα μικρά δεπάκια και σε αυτή την περίοδο;

  1. Διαβεβαιώνουμε την επιτυχία της στολής του παιδιού.
  2. Δίνουμε χρόνο για να προετοιμαστούν: Προετοιμάζουμε τα δεπάκια για κάθε αλλαγή και τους δίνουμε τον κατάλληλο χρόνο να προετοιμαστούν για κάθε νέα εκδήλωση. Ενημερώνουμε 2 -3 μέρες πριν για τα πάρτυ και τις εκδηλώσεις που θα ακολουθήσουν.
  3. Τα παροτρύνουμε να επιλέξουν μόνοι τους κάποιο αποκριάτικο κουστούμι: Επιλέγουμε να πάμε μαζί με τα παιδιά σε κάποιο κατάστημα και να τα αφήσουμε να χαζέψουν τις στολές και να επιλέξουν από μόνοι τους αν θέλουν κάποια.
  4. Κατασκευάζουμε μόνοι μας τη στολή μας: Παροτρύνουμε τα παιδιά με ό,τι υλικά έχουμε στο σπίτι, να φτιάξουμε μόνοι μας μια αμφίεση ή κάποια αξεσουάρ – στολίδια.
  5. Περνάμε οικογενειακό χρόνο: Το κάθε μέλος της οικογένειας επιλέγει τη δική του αμφίεση ανάλογα με ένα θεματικό πλάνο, πχ σούπερ ήρωες. Όλη η οικογένεια οργανώνεται και αρχίζει το αποκριάτικο παιχνίδι.

Δίνουμε το χώρο στα παιδιά να αρνηθούν: Αν κάποιο παιδί δεν επιθυμεί τελικά να μεταμφιεστεί και δεν προτιμά την περίοδο των αποκριών, του δίνουμε το χώρο να αρνηθεί και σεβόμαστε τις προτιμήσεις του

Share this...