Θρίαμβος: Οι οnline εισηγήσεις & workshops από το i-paidi ταξιδεύουν στη Νέα Υόρκη

Ολοκληρώθηκαν οι online εισηγήσεις και διάλογοι από εξαιρετικούς επιστήμονες στην Επιστημονική Οικογένεια ipaidi, σχετικά με τη διαχείριση στη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα.

Συμμετείχαν δεκάδες εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και γονείς, από Ελλάδα, Κύπρο, Αγγλία, ΗΠΑ, οι οποίοι έμαθαν, προβληματίστηκαν και θα είμαστε σε επικοινωνία για τα καλά αποτελέσματα. Ιδιαίτερη αναφορά κανουμε στα ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδος και στο συντονιστή  Δρ Χρήστο Μαρκαντώνη.

Το αποκορύφωμα τής επιτυχίας της Δράσης ήταν η στιγμή που ακούσαμε on air ότι “ούτε στη Νέα Υόρκη δεν πραγματοποιούνται τόσο ουσιαστικές δράσεις, όπως αυτές από το ipaidi.”

Στις 6 Απριλίου, ο τ.καθηγητής ΑΠΘ και ΑΣΠΑΙΤΕ  Αδαμάντιος Παπασταμάτης,  PhD, ανέλυσε το «ρόλο του σχολείου στη μάθηση και την ωριμότητα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ»!  «Ο εκπαιδευτικός πρέπει να σκύψει στο ¨ύψος¨ τού παιδιού, σε συνεργασία και ενημέρωση με τους γονείς και με το Θεραπευτή.  Και πρόσθεσε «πέρασε πλέον ο καιρός με το συγκεκριμένο αναλυτικό μαθησιακό πρόγραμμα. Τώρα, απαιτούνται εναλλακτικοί τρόποι μάθησης».

Στις 13 Απριλίου, οι χιλιάδες συμμετέχοντες άκουσαν και συζήτησαν για τον «Καθοριστικό ρόλο της άθλησης και της διατροφής» από την Επιστημονικό Συνεργάτη Άθλησης του i-paidi & Περιφέρειας Αττικής και Προπονήτρια κ. Χριστίνα Γαλανοπούλου όπως και την έμπειρη Διατροφολόγο,  Κατερίνα Φαρδελάκη. Επιβεβαιώθηκε για ακόμη μια φορά πως η ΔΕΠ-Υ ως μια από τις πιο συχνές παιδικές διαταραχές, χρήζει ιδιαίτερης φροντίδας και αντιμετώπισης.

Η κυρία Γαλανοπούλου τόνισε την σημασία της άθλησης στη ζωή των παιδιών με ΔΕΠ-Υ, και σχολίασε λεπτομερώς τα οφέλη από την ενασχόληση των παιδιών με αυτή. Πιο συγκεκριμένα, τα μικρά δεπάκια μπορούν να ασχοληθούν με:

  • Πολεμικές τέχνες εκτός επιθετικών (Kung Fu, Tae Kwon Do) και πάλη: Ενισχύουν την πειθαρχία των παιδιών, με έλεγχο στη σκέψη και στην κίνηση.
  • Ομαδικά αθλήματα: Ευνοούν την πιο εύκολη συγκέντρωση.
  • Στίβος: Συνδυάζει ομαδικότητα και ατομικότητα.
  • Κολύμβηση: Προκαλεί δέος στα παιδιά και τα ωθεί στην συγκέντρωση.
  • Τένις: Συνδυάζει έντονες κινήσεις του σώματος και τα παιδιά καλούνται να συγκεντρώσουν την σκέψη τους σε κάθε μία από αυτές.
  • Ιππασία: Επικοινωνία με το ζώο, δέος στο να το καβαλήσουν. Συγκέντρωση κατά την επαφή τους με το ζώο.

Σε κάθε περίπτωση, η κυρία Γαλανοπούλου τονίζει ότι η επιλογή αθλήματος, είτε ατομικού είτε ομαδικού οφείλει να ακολουθείτε από τον κατάλληλο προπονητή. Για παράδειγμα τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δεν αντέχουν να ακούνε από τον προπονητή: «Δεν είσαι εσύ πρώτος, αλλά ο Δημήτρης». Τα μικρά δεπάκια δείχνουν με ιδιαίτερο τρόπο την αγάπη και τις αντιδράσεις τους. Αυτή τους η συμπεριφορά μπορεί να παρερμηνευθεί από τους υπόλοιπους συναθλητές τους, οι οποίοι μπορεί εξαιτίας της να θέλουν να αποφεύγουν τα δεπάκια ή να τους μιλούν άσχημα ( π.χ. «Μην με ακουμπάς», «Φύγε από εδώ»). Για το λόγο αυτό η επιλογή του προπονητή είναι πιο σημαντική και από το ίδιο το άθλημα και ιδιαίτερα στα ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.

Στη συνέχεια τονίστηκε ιδιαίτερα ο ουσιαστικός ρόλος της διατροφής, από την κυρία Φαρδελάκη. «Η μειωμένη ποσότητα Ω3 λιπαρών, η έλλειψη ισόρροπης αναλογίας ουσιαστικών τροφών και η μειωμένη ποσότητα νερού αποβαίνει σε βάρος της υγείας του κάθε παιδιού. Το παιδί  με ΔΕΠ-Υ όταν τρώει σοκολάτες, όταν τσιμπάει πιτσούλες κι όταν όλα τα φρούτα είναι άγευστα, τότε χρειάζεται να λάβει βοήθεια από θεραπευτή εξειδικευμένο – για ευκολία, πρέπει να λάβει βοήθεια από κάποιο συνεργάτη στο i-paidi.»

Θριαμβεύει η αγάπη στο παιδί και στην οικογένειά του, ακόμη και στα σεμινάρια!!! Το i-paidi και οι χιλιάδες φίλοι, λατρεύουν το δημιουργικό παιδί με ΔΕΠ-Υ και εξασφαλίζουν την αναπτυξιακή του πρόοδο.

Ευχαριστούμε το ΙΔΡΥΜΑ ΑΙΓΕΑΣ, και τους κ. Θανάση & Μαρίνα Μαρτίνου για την ευγενική τους χορηγία τής δράσης αυτής.

Share this...