Νέα χρονιά με νέα θεραπεία για το δημιουργικό παιδί με ΔΕΠ-Υ
Γράφει η Μαριάννα Λαγουμίδη
Πρόεδρος Επιστημονική Οικογένεια i-paidi
Expert ΔΕΠ-Υ, Συγγραφέας
Καλή χρονιά σε εμάς και σε όλα τα παιδιά μας! Ευτυχώς πλέον για τα δημιουργικά παιδιά μας γνωρίζουμε τον τρόπο που θα «αγγίξουν» την γαλήνη στη ζωή και η οικογένειά τους θα ζει πιο αισιόδοξα!
Λένε ότι την πρωτοχρονιά κάνουμε απολογισμό της τελευταίας χρονιάς και σχεδιάζουμε τη νέα. Βρίσκουμε τις λύπες, τις δυσκολίες, τις αποτυχίες, τις επιτυχίες και τις χαρούμενες στιγμές, αναλογιζόμαστε τι τις προκάλεσε και προσπαθούμε να αποφύγουμε το κακό και να πολλαπλασιάσουμε τα όμορφα, τα καλά!
Στις οικογένειες που το παιδί έχει επαρκή συμπτώματα παρορμητικότητας/υπερκινητικότητας και/ή απροσεξία/διάσπαση προσοχής σε σύγκριση με τους συνομήλικους, κάνουμε τα ίδια όνειρα; Κι αν ένα ευφυές παιδί «δημιουργεί καταπληκτικά ρομποτάκια» ή «γράφει ποιήματα ή τραγούδια» μα «δεν τολμούμε να του προτείνουμε να φτιάξει το χάος του δωματίου του» ή «να παίξει με άλλους χωρίς να χτυπηθεί», τι μπορούμε να ονειρευτούμε για τη νέα χρονιά; Κι αν «η ιδιαίτερη επιθετική, παραβατική ή παθητική συμπεριφορά του έγινε ακόμη πιο δύσκολη τα δύο τελευταία χρόνια», δηλαδή με την άφιξη του covid19 και τις απαγορεύσεις, ποιες άραγε στρατηγικές παρέμβασης θα βοηθήσουν – εάν υπάρχουν;
Αρχικά οφείλουμε να ακολουθήσουμε παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις ατομικές ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου-παιδιού. Επιπλέον, ορισμένες από τις μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις είναι κατάλληλες για μικρή ηλικία των 4 ή 5 ετών, πριν γίνει η οριστική διάγνωση, όταν υπάρχουν κάποια από τα συμπτώματα της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα, ΔΕΠ-Υ. Τα δεδομένα από την πολυετή επιστημονική πείρα και τη διεθνή βιβλιογραφία από γονείς και σχολεία οδηγούν στην υλοποίηση κατάλληλων παρεμβάσεων.
Η Επιστημονική Οικογένεια i-paidi, πιστοποιημένος φορέας Κοινωνικής υποστήριξης και με επιστημονική συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Πάντειο Πανεπιστήμιο, κτλ, βοήθησε πολλαπλά χιλιάδες γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά: με καινοτόμο τρόπο εκπαίδευσε, «μοίρασε συναίσθημα» και σχεδίασε ημερήσιο, εβδομαδιαίο, μηνιαίο πλάνο. Εάν παρουσιαζόταν πρόβλημα στην οργάνωση, ακολουθούσε συγκεκριμένες στρατηγικές ορίων και συμφωνίας. Τα αποτελέσματα ήταν και είναι θεαματικά.
Τις επόμενες εβδομάδες θα ακολουθήσουν ανακοινώσεις για τις νέες Δράσεις και το νέο τρόπο παρέμβασης στα λατρεμένα μας παιδιά με ΔΕΠ-Υ, τα δημιουργικά δεπάκια μας!