i-paidiΔΕΠ-ΥΔιαχείρισηΚεντρικήΣχολείο

Πώς Οργανώνεις το παιδί για το σχολείο

Γράφει η Μαριάννα Λαγουμίδη
Πρόεδρος, Ψυχοπαιδαγωγός ΔΕΠΥ UCL,ΕΚΠΑ, Συγγραφέας

Καλή Σχολική Χρονιά: ευχή στους Μεγάλους και στα παιδιά.

Ξεκινάει το σχολείο  και ακούμε στα περισσότερα σπίτια που έχουν μαθητές:

«Μαμά, δεν έχω κολλατσιό»…

«Μαμά, δεν έχω βάλει το παντελόνι μου… μάλλον δεν μπορώ»…

«Ωχ, μαμά, είχαμε ακόμη μία άσκηση που δεν λύσαμε»…

«Ετοιμάσου γρήγορα, θα χτυπήσει το κουδούνι!!! Μην είσαι ανεύθυνο παιδί! Έπρεπε  να έχουμε ήδη φτάσει στην αυλή!!! Μην βλέπεις εμένα που τα καταφέρνω την τελευταία στιγμή»!

Σας είναι οικείες αυτές οι προτάσεις? Υπάρχει εξήγηση γιατί και πότε συμβαίνουν όπως και πώς μειώνονται. Όταν είναι όλα ανακατεμένα στο σπίτι, όταν κανείς στην οικογένεια δεν προέβλεψε την προηγούμενη εβδομάδα, να συζητήσει τον καινούριο ρυθμό με το σχολείο.

Αυτά τα στοιχεία της έλλειψης οργάνωσης, της ανευθυνότητας, της αναβολής, της απόρριψης συνδεδεμένα με την κληρονομικότητα, είναι στοιχεία ΔΕΠΥ και απαιτούν ανάλογη διαχείριση!

Πράγματι, η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα, ΔΕΠΥ, προκαλεί πόλεμο με κάθε υποχρέωση καθημερινή λόγω της διάσπασης, του παρορμητισμού, της υπερκινητικότητας και της μειωμένης αυτοπεποίθησης. Η δε αυξημένη κληρονομικότητα αποτελεί πολλαπλάσια δυσκολία στην οικογένεια.

Ο κάθε δημιουργικός άνθρωπος με ΔΕΠΥ έχει δικαίωμα στην διαχείριση της διαταραχής του ώστε να αναλάβει την ευθύνη του εαυτού του. Όσο μικρότερος ξεκινήσει, τόσο πιο εύκολα θα μειωθούν οι δυσκολίες στο Νηπιαγωγείο, στο σχολείο και μετέπειτα στη δουλειά του.  Οι συγκεκριμένες, εξατομικευμένες τεχνικές θα φέρουν ειρήνη στη ζωή του δημιουργικού άντρα ή γυναίκας με ΔΕΠΥ. Κι όποιος έχει δυσκολία να ικανοποιήσει αυτές της ανάγκες, τότε θα πρέπει να ζητήσει βοήθεια από εξειδικευμένο και έμπειρο επιστήμονα, πιθανά στην Ομάδα Αγάπης i-paidi .

Για παράδειγμα, με το σχολείο, θα πρέπει να

  • να οργανωθεί το δωμάτιο ή το τραπέζι που μελετάει το παιδί,
  • να τοποθετηθούν στη θέση τους όλα τα βιβλία, η τσάντα, το εποπτικό υλικό,
  • να υποδείξουμε στο παιδί τον τρόπο μελέτης κάθε μαθήματος,
  • να επιβλέπουμε ώστε να γίνονται σταθερά, 2λεπτα διαλείμματα,
  • να είναι η οικογένεια συνεπείς στους χρόνους της,
  • να τρέφεται το παιδί σωστά,
  • να κοιμάται το παιδί επαρκώς,
  • να αποτελούν οι γονείς ζωντανό παράδειγμα για μίμηση,
  • να δέχεται το παιδί, την αγάπη που έχει ανάγκη.

Όποια μέθοδο διαχείρισης κι αν ακολουθηθεί, το αποτέλεσμα θα είναι ένα νοικοκυρεμένο σπίτι, απόκτηση οργάνωσης στο χώρο και στο ημερήσιο πρόγραμμα και τεχνικές διαχείρισης των απαιτήσεων του σχολείου. Θα θέλαμε με αγκαλιά και πρόγραμμα, να κυλήσει ομαλά αι η φετεινή σχολική χρονιά. Όμως υπάρχει αλματώδης αύξηση της επιθετικότητας στους ενήλικες και φυσικά στα παιδιά -απαιτείται προσοχή!

Μπορείτε να βάλετε το mail σας και να συμμετέχετε στην Ομάδα Αγάπης που συναντιέται online 2 φορές το μήνα (2η και 4η Δευτέρα), ή αν δεν μπορείτε την ώρα αυτή, θα λάβετε το video και θα την δείτε. Όποιοι συμμετέχουν σε επαρκή αριθμό online συναντήσεων, θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης ΚΑΙ θα αποκτήσουν γαλήνη στο σπίτι!

Δήλωση συμμετοχής στην Ομάδα Αγάπης εδώ.

Καλή Νέα Σχολική Χρονιά 24-25.

Share this...