Διδάσκοντας Αρχαία ελληνικά.
παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ επιμέλεια: Κουγιουμτζής Γ., Μπίκος Γ., Παπαδημητρίου Γ. Πρόλογος: Φουντοπούλου Μ.
Σε τι διαφέρει αυτό το βιβλίο από τα άλλα που αφορούν στη Διδακτική των Αρχαίων;
Πρώτον, στο ότι πραγματεύεται τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στην ιστορική της εξέλιξη, αφού στο πρώτο Μέρος του αναλύονται οι τρόποι διδασκαλίας τους στον 19ο, κυρίως, αιώνα. Και δεύτερον, στο ότι εστιάζει, στα επόμενα Μέρη του, στις μεθόδους και τις τεχνικές διδασκαλίας που εισηγείται η σύγχρονη Διδακτική, τα τελευταία, μόλις δέκα περίπου, χρόνια. Έτσι, στο δεύτερο Μέρος παρουσιάζονται οι θεωρίες της Διδακτικής που “υποστηρίζουν” τις νέες μεθόδους διδασκα λίας της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας.
Αφιερώνουμε όμως και ένα εισαγωγικό κεφάλαιο στην ανάλυση του γιατί οι ΤΠΕ πρέπει να χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία με σύνεση-“μέτρο”, ενώ εκθέτουμε και τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες η χρήση τους προσφέρει αξιόλογα παιδαγωγικά και μαθησιακα αποτελέσματα.
Στο τρίτο Μέρος του, τέλος, παρουσιάζονται ορισμένα ενδεικτικά σχέδια μαθήματος και σενάρια διδασκαλίας (που έχουν, μάλιστα, σημαντικές διαφορές μεταξύ τους, ώστε να αναδειχθεί σημαντικό πλήθος των παιδαγωγικών δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών) τα οποία έχουν εφαρμοστεί σε πραγματικές σχολικές τάξεις. Κάποια δε από αυτά αφορούν στο Γυμνάσιο και κάποια στο Λύκειο, ώστε το βιβλίο να είναι χρήσιμο για όλους τους φιλολόγους.
Συνοψίζοντας, η έκδοση αυτή δίνει στον εκπαιδευτικό όχι μόνο ερεθίσματα και ιδέες αλλά και συγκεκριμένες προτά- σεις ή σχέδια διδασκαλίας που θα του επιτρέψουν να διδάξει τα Αρχαία με τον πιο σύγχρονο, τον πιο αποδοτικό και τον πιο φιλικό προς τους μαθητές, τρόπο.