Έγκαιρη Παρέμβαση στην Ομιλία
Πολλά παιδιά προσχολικής ηλικίας παραπέπονται στο λογοπεδικό επειδή υπάρχουν προβλήματα στο λόγο και στην ομιλία -συνήθως συνυπάρχει η ΔΕΠ-Υ. Είναι πολύ σημαντικό στα παιδιά αυτά να γίνεται έγκαιρη παρέμβαση, καθώς η ΔΕΠ-Υ επηρεάζει τη κοινωνική αλληλεπίδραση και την ακαδημαική πορεία του παιδιού.
Η επικοινωνία του λογοπεδικού με την νηπιαγωγό δίνει μία εικόνα του προφίλ του παιδιού σχετικά με:
- τις σχέσεις του με τους συνομιλήκους
- το τρόπο επικοινωνίας
- τις κοινωνικές του δεξιότητες και
- τη δυσκολία στην εκμάθηση διαφόρων εννοιών.
Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν κυρίως πραγματολογικές διαταραχές στο λόγο, αρκετά νωρίς που όσο μεγαλώνουν διαφαίνονται πιο έντονα. Αυτές οι δυσκολίες είναι εμφανείς κατά τη διάρκεια της συνδιαλλαγής με συνομιλήκους στο παιχνίδι, στη συζήτηση ή στην επίλυση διαφορών. Όλα αυτά επηρεάζουν τη κοινωνική αλληλεπίδραση και τη κοινωνικοποίηση.
Το μειωμένο εύρος προσοχής και η δυσκολία στη συγκέντρωση επηρεάζουν τη διαδικασία της μάθησης. Η μνήμη εργασίας επίσης είναι περιορισμένη και επηρεάζει την αποθήκευση πληροφοριών. Τα παιδιά φαίνεται να χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να επεξεργαστούν πολύπλοκες προτάσεις και να τις κατανοήσουν. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με ΔΕΠ-Υ έχουν συνεπώς δυσκολίες να μάθουν έννοιες στο σχολείο και δυσφορούν να ασχοληθούν με δραστηριότητες που απαιτούν πολύ σκέψη.
Εάν η διάγνωση και η συνεπώς η θεραπεία δεν ξεκινήσει νωρίς, αυτό ενέχει κινδύνους όχι μόνο για μαθησιακές δυσκολίες αλλά και για κοινωνικές δυσκολίες αργότερα στη ζωή του παιδιού. Ο λογοπεδικός μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη θεραπεία με στόχο να βοηθήσει το παιδί και την οικογένεια να βρεθούν τρόποι και μέθοδοι, ώστε το παιδί να γίνει λειτουργικό τόσο στην καθημερινή του ζωή όσο και στη σχολική.
Κουδουμνάκη Εύη
2106727015, 6946269293
koudoumnakievi@yahoo.gr