15 πιθανές συμπεριφορές παιδιού με ΔΕΠ-Υ
Το χαρισματικό παιδί σου ΙΣΩΣ χρειάζεται βοήθεια εάν είναι 4-24 ετών και:
- μιλάει τη στιγμή που κάποιος άλλος πρέπει να μιλήσει. Για παράδειγμα, εάν απαντά τότε που ρωτάς το αδερφάκι του. Σκέψου πόσες φορές έγινε αυτό τις τελευταίες τρεις ημέρες,
- αλλάζει θέμα συζήτησης κάθε λίγα λεπτά. Είναι τόσο χαριτωμένο, τόσο έξυπνο που έχει πολλές πληροφορίες να πει και βιάζεται να τις πει,
- δεν βρίσκει παιχνίδι να παίξει παρόλο που έχει μπροστά του τέσσερα κουτιά. Κι αν δεν τα έχει, προτείνουμε να τα τοποθετείστε εσείς μπροστά του,
- αντί να απαντήσει στην ερώτησή σου, συνήθως σκέφτεται, σκέφτεται και μετά μονολογεί : «μμμμμμμμμ». Δυσκολεύεται λοιπόν το παιδί σου να κατανοήσει αυτό που ρωτάς,
- υπερεκτιμά τις ικανότητές του. Η συνέπεια είναι να τραυματίζεται συχνά το παιδί σου, ή να προκαλεί τον τραυματισμό άλλων παιδιών. Χωρίς να το θέλει, πετάει μια πέτρα μήπως και σταθεί σε ένα κλαδί πεύκου, ή τρέχει με το ποδήλατο έχοντας μεγάλη ταχύτητα,
- ξεκινάει μια δουλεια ή παιχνίδι, και σε λίγα λεπτά ξεκινάει και κάποια άλλη, και σε λίγα λεπτά ξεκινάει και κάτι ακόμα. Σπάνια τελειώνει αυτό που κάνει , ενώ εσύ σκέφτεσαι «ε, παιδάκι είναι, δεν πειράζει»,
- στην τσάντα του, υπάρχουν χαρτάκια για πέταμα, από την περασμένη σχολική χρονιά,
- είναι αγόρι και χτυπάει τα άλλα παιδιά για να τους επιβληθεί,
- είναι κορίτσι και κάθεται ήσυχο, ώρες πολλές,
- θέλει να παίξει με άλλους αλλά οι άλλοι κάνουν λάθη συνέχεια και αδικούν το παιδί σου
- τρώει τα μακαρόνια κρατώντας το πιρούνι στο δεξί χέρι, και πιάνοντας τα υπόλοιπα μακαρόνια, με τα δάχτυλα του αριστερού χεριού
- ο χρόνος μεταξύ μιας σκέψης και της εφαρμογής είναι κλάσματα του δευτερολέπτου. Απουσιάζουν λοιπόν η σκέψη για τις συνέπειες μιας ενέργειας, το αποτέλεσμα στους υπόλοιπους και οι απαιτήσεις του κοινωνικού περίγυρου
- σπάνια θυμάται τις υποχρεώσεις του ή κάποια συμφωνία που έχετε κάνει
- αργοπορεί στα ραντεβού 1-2 ώρες ή καθυστερεί στο σχολείο 0,5-1 ώρα
- την επόμενη μέρα δεν θυμάται αυτά που μελέτησε ή άκουσε ή παρακολούθησε την προηγούμενη μέρα.
Τα παιδιά που συμπεριφέρονται σύμφωνα με κάποια από τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν πολλές πιθανότητες να είναι πανέξυπνα, να έχουν ανώτερο IQ -Δείκτη Νοημοσύνης, και να έχουν γεννηθεί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή/και υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) .
Ο κάθε υπεύθυνος γονιός που ενδιαφέρεται για την ευτυχία του παιδιού του, συμβουλεύεται κάποιον Ψυχοπαιδαγωγό. Εκείνος θα διαγνώσει το παιδί, αφού ακολουθήστε συγκεκριμένο τρόπο προσέγγισης – σε άρθρο της Παρασκευής, θα υποδείξουμε τον τρόπο.