i-paidi Live Webinar 5 – 01/05/2020
Ενίσχυση της ωριμότητας μέσω του COVID 19
5ο webinar , με τη Μαριάννα Λαγουμίδη,
Καλή Πρωτομαγιά, με λουλούδια, χρώματα, αναγέννηση στην καρδιά.
Καλό μήνα φίλοι του i-paidi και του Παιδιού.
Ξανά μαζί, στο 5ο free webinar, κάθε Παρασκευή στις 7.00μμ, με θέματα των παιδιών και του λατρεμένου παιδιού με ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Ή/και Υπερκινητικότητα) και της οικογένειάς του. Μπορούν να είναι μαζί και όσοι φίλοι σας θέλουν απάντηση «Για ποιο λόγο το παιδί τους ξυπνάει συχνά τη νύχτα» ή «Γιατί σπάνια θυμάται το παιχνίδι που έπαιξε το πρωί στο σχολείο» ή «Γιατί κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη» ή «Γιατί μαλώνει με κάθε συμμαθητή του» ή, τέλος, «Ποια είναι η αιτία και το παιδί τους μένει σιωπηλό στην τάξη».
Όποιος θέλει να μπει στην παρέα, θα πρέπει να ζητήσει αποδοχή στην «Ομάδα Φίλων του i-paidi», στο facebook. Συμμετέχουν ήδη εκατοντάδες φίλοι.
Έτσι ξεκίνησε η ομιλήτρια της Παρασκευής 1ης Μαϊου, η Μαριάννα Λαγουμίδη, Ψυχοπαιδαγωγός, expert στη ΔΕΠ-Υ, Πρόεδρος Επιστημονική Οικογένεια i-paidi και συγγραφέας.
Στη συνέχεια έθεσε κάποια ρητορικά ερωτήματα:
Έξασκούνται τα ΔΕΠάκια στην οργάνωση που χρειάζονται;
Μαθαίνουν στρατηγικές κοινωνικοποίησης τα λατρεμένα μας παιδιά;
Ζουν και ακούν συνέχεια για τους θανάτους και τις προφυλλάξεις από τον κορωναϊό;
Προσπαθούν οι γονείς να λιγοστέψουν οι δυσκολείες στα ΔΕΠάκια;
Πραγματικά, η ζωή 2 μηνών μέσα στο σπίτι, η συνεχής χρήση του υπολογιστή, η ένταση των ενηλίκων είχαν ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» της ωριμότητας των παιδιών. Στα προηγούμενα webinars σηζητήσαμε αρκετές λύσεις, στην κουβέντα που είχαμε με όσους φίλους είμασταν μαζί.
Άφησε λίγα δευτερόλεπτα να σκεφτούν και συνέχισε:
Κάποιες στρατηγικές θα αναλύσω τώρα….μετά, θα τις συζητήσουμε όλοι μαζί.
Τα παιδιά από τη στιγμή της γέννησης, καταφέρνουν εξελικτικά να κάνουν κάποιες κινήσεις, να μιλούν σιγά-σιγά, να ακούν εμάς και να εκτελούν αυτό που ζητάμε. Συνέπεια αυτών είναι η ικανότητα του 6χρονου παιδιού π.χ. να γεμίσει την pack sac για την εκδρομή -ίσως με λίγες ελλείψεις.
Τα λατρεμένα ΔΕΠάκια μας όμως ακόμη κι αν ακούν μία εντολή, σπάνια πραγματοποιούν ακριβώς αυτό που άκουσαν.
Είναι ανυπάκουα, ατίθασα και παλιόπαιδα; Χειάζονται τιμωρία;
Τα παιδιά μαθαίνουν όχι ό,τι τους λέμε αλλά όπως βλέπουν να ζούμε.
Είναι εξυπνότατα παιδιά με διαφορετικό τρόπο σκέψης. Συγκεκριμένα, με το επίκαιρο Πλύσιμο των Χεριών λόγω Κορωναϊού, θα πρέπει να δουν το γονιό να πλένει τα χέρια του και μετά να το πραγματοποιήσουν.
Θα το καταφέρουν από την πρώτη φορά; ΟΧΙ
Θα πρέπει να το ξανακάνουμε; ΝΑΙ
Παίζει ρόλο η ηλικία τους; ΝΑΙ
Παίζει ρόλο πόσα αδέρφια υπάρχουν στην οικογένεια; ΝΑΙ
Κάθε πότε μπορούμε να οργανώνουμε οι γονείς τα παιδιά μας; ΣΥΝΕΧΩΣ
Κι άμα κλαίει το παιδί και δεν θέλει; ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟ
Το βαφτιστήρι είναι απόΣουηδία. Με ποιο τρόπο το διδάσκω; ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ
Ωριμότητα είναι μόνο η οργάνωση; Ωριμότητα ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ (βλέπω , λέω), Η ικανότητα ΝΑ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ (επανάληψη), Η ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (θεατράκι, ρόλους),κτλ
Για 2 μήνες, κάναμε καθημερινό μικρό περπάτημα -μικρή δικαιολογία. Τώρα, αθλητισμό και βόλτες πολλές. Οι γονείς ας προσπαθούν να διδάξουν τους τρόπους προφύλλαξης από COVID19, σταδιακά, αναλυτικά και με επαναλήψεις -έτσι συγχρόνως οργανώνεται το παιδί. Εάν υπάρξουν δυσκολίες, απαιτείτε τηλε-συνάντηση με ειδικό για βοήθεια.
Μετά, ακολούθησε ουσιαστικός διάλογος μεταξύ όλης της Ομάδας Φίλων i-paidi.
Μπορείς τώρα να στείλεις την ερώτησή σου: