Ο χορός είναι φάρμακο στο Ανήσυχο Παιδί με ΔΕΠ-Υ
Το παιδί που μαθαίνει χορό, οργανώνεται, εστιάζει στη σωστή σειρά της χορογραφίας, και, μερικές φορές, αυτοσχεδιάζει ρυθμικά. Αυτές οι δεξιότητες δρουν καταλυτικά στην έλλειψη προσοχής που έχει το παιδί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), έδειξαν τα αποτέσματα ερευνών στο Karlstad University, στη Σουηδία, με την Professor Erna Gronlund.
Ο Τάκης, παιδί 8 ετών, με καθημερινή χαμηλή απόδοση στο σχολείο και υπερκινητικότητα, συμμετείχε σε Test ωριμότητας και σε άλλο test Υπερκινητικότητας: έλαβε διάγνωση για ΔΕΠ-Υ. Μεταξύ των άλλων μέσων συμπεριφοριστικής παρέμβασης, χρησιμοποιήθηκε ο χορός.
Η επιτυχία ήταν καθοριστική!
Ξεκίνησε με παραδοσιακό χορό γιατί ο ήχος ήταν οικείος, δύο φορές την εβδομάδα. Η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα μειώθηκαν, γιατί διασκέδαζε και συνάμα περίμενε την επιβράβευση του εκπαιδευτή και ένοιωθε περισσότερη αυτοπεποίθηση.
Στη συνέχεια, κατάφερε να διδάξει τη μάνα του, τον πρώτο χορό. Ήταν η πρώτη φορά που έβαζε εκείνος όρια στον τρόπο που έπρεπε να κινηθεί για να μάθει!
Το σχολείο του ανέφερε το θετικό αποτέλεσμα στη συνεργασία του Τάκη με το δάσκαλο και με τα άλλα παιδιά. Στο σπίτι του, εκεί που υπάρχει λιγότερος ανταγωνισμός και άγχος, επικοινωνούσε και συμμετείχε περισσότερη ώρα σε διαλόγους έχοντας ως επιβράβευση την επίδειξη ενός χορού!
Αυτή η σειρά κινήσεων, με την καθοδήγηση της μουσικής και με την ανάλογη κίνηση αντικαθιστούν την ανάγκη του «παιδιού-σβούρα» για συνεχή κίνηση.
Η μνήμη; Πώς εμπλουτίζεται η ικανότητα απομνημόνευσης; Η συνεχής και ευχάριστη επανάληψη των βημάτων του κάθε χορού εξασκεί τη μνήμη και προτρέπει ακόμη και για αυτοσχεδιασμούς.
Και ο αυτοσχεδιασμός με τη σειρά του βοηθά τον έφηβο να εκφραστεί, αφού δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει τον λεκτικό τρόπο.
Δυστυχώς αυτός ο σύγχρονος τρόπος διαχείρισης του παιδιού με ΔΕΠ-Υ χρησιμοποιείται από μεμονωμένους μόνο θεραπευτές. Το σουηδικό αυτό project έδειξε ότι η διαχείριση με τον χορό είναι επαρκής τρόπος και ενδείκνυται, ακόμη και για να αντικαταστήσει τους κλασσικούς τρόπους παρέμβασης.