Παίζουμε καθαρίζοντας
Τώρα που ένας από τους δύο γονείς μένει στο σπίτι με τα παιδάκια του, είναι ευκαιρία να φροντίσετε και να οργανώσετε σωστά με το παιδί με ΔΕΠ-Υ το γραφείο του. Το χώρο που περνά τις περισσότερες ώρες μέσα στο σπίτι.
Συγκεκριμένα, θα μπορούσατε να το ξεκινήσετε σα να επρόκειτο για παιχνίδι:
- Μοιράστε τους ρόλους.
- Αρχειοθετείστε μαζί του τι χρειάζεται και τι όχι, ρωτώντας το παράλληλα ώστε να καταλάβει και το ίδιο το παιδί της σημασία της όλης προσπάθειας.
- Αρχίστε να κάνετε αυτό που προτείνετε να κάνει το παιδί. Εξηγώντας μία-μία τις ενέργειάς σας, με απλό και σαφή τρόπο εισάγετε το παιδί με ΔΕΠ-Υ σε αυτό που πρέπει να κάνει.
- Με σοβαρό ύφος, σταθερή φωνή και λίγες λέξεις, αναφέρτε τι απαγορεύεται να κάνει.
- Προτείνετε να σχεδιάσει σε χαρτί αυτό που σκέφτεται, το μικρό ζωγραφίζοντας ή το μεγαλύτερο παιδί γράφοντας ένα κειμενάκι.
- Εξοπλιστείτε με τα απαραίτητα: υπομονή, ευχάριστη διάθεση, γαντάκια, καθαριστικά κ.ο.κ.
- Βάλτε την αγαπημένη μουσική του παιδιού να ακούγεται. Με αυτό τον τρόπο θα συνεργαστεί καλύτερα μαζί σας και πιο ευχάριστα. Ταυτόχρονα, θα είναι πιο συγκεντρωμένο πράγμα που είναι το ζητούμενο.
- Αφήστε το να φανταστεί, να δοκιμάσει, να πειραματιστεί με ό,τι κάνει ώστε να περάσει δημιουργικά την ώρα του.
Τέλος, ως επιβράβευση για τη συνεργασία, προσφέρετέ του κάτι που του αρέσει πολύ ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού. Για παράδειγμα, το αγαπημένο του φαγητό.
Καθαρό γραφείο ίσον καθαρές σκέψεις!