Εναλλακτική Ολιστική παρέμβαση για τη ΔΕΠ-Υ
Γράφει η Μαριάννα Λαγουμίδη,
Πρόεδρος i-paidi, Ψυχοπαιδαγωγός ΔΕΠ-Υ
Η θεραπεία αγάπης και στρατηγικής βοηθά όσους έχουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας, ΔΕΠ-Υ.
Ο Νικόλας ζήτησε από τη μάνα του να προσκαλέσει φίλους για να παίξει – κανείς δεν πήγε.Έκλεγε, έσπασε τις ξυλομπογιές του, πέταξε τα σεντόνια του στο μπαλκόνι. Τιμωρήθηκε από τους γονείς του. Δραματικές στιγμές πέρασε όλη η οικογένεια.
Η θεία πρότεινε να δώσουν φάρμακο στο παιδί, «όπως στον Κωστάκη» για να ηρεμήσει. Ο παππούς είπε «το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο». Η φίλη της μαμάς είπε ότι φταίει η παιδαγωγός. Η μαμά έψαξε, διάβασε, και ζήτησε συνεδρίες των γονιών και του παιδιού, για τη διαχείριση των συμπτωμάτων τού Νικόλα.
Μέχρι τώρα, διάφορες και διαφορετικές ήταν οι παρεμβάσεις στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, στα δεπάκια! Άλλος αγνοούσε το σύμπτωμα, άλλος θύμωνε, άλλος ντρεπόταν. Προσπαθούσαν πολύ τα παιδιά που θέλαν να προοδεύσουν ακαδημαϊκά. Μόνο όσοι ενημερώθηκαν για τη ΔΕΠ-Υ, τα χαρακτηριστικά (διάσπαση προσοχής, παρορμητικότητα, δυσκολία ανάκλησης μνήμης, υπερκινητικότητα, κτλ) και για τους τρόπους διαχείρισης τής δυσκολίας (συμπεριφοριστική, φαρμακευτική παρέμβαση), βρήκανε λύση!
Αποδεχτείτε τη ΔΕΠ-Υ σας
Αυτό απαιτεί τη λήψη των σκέψεων, των συναισθημάτων και των σωματικών μας αισθήσεων όπως είναι. Η αποδοχή δεν σημαίνει ότι είστε ευχαριστημένοι με την κατάστασή σας, αλλά ότι το αναγνωρίζετε για το τι είναι. Στη βουδιστική σκέψη, ο πόνος είναι αναπόφευκτος και πρέπει να τον αποδεχτούμε. Το να αρνηθούμε τον πόνο μας σημαίνει ότι δεν θα το αντιμετωπίσουμε. Ο μπαμπάς Δημήτρης έλεγε ότι για να αποδεχτεί τη διάγνωση ΔΕΠ-Υ για τον Νικόλα του, σήμαινε ότι ήταν ένα αδύναμο άτομο που αναζητούσε οίκτο. «Οι Λατίνοι άντρες δεν αναζητούν δικαιολογίες. Πρέπει να σκεφτούν με την καρδιά και να το απορροφήσουν. ”
Η ολιστική παρέμβαση i-paidi γεμίζει το παιδί με θετικό συναίσθημα, ενημερώνει και εκπαιδεύει όλη την οικογένεια με συνεδρίες και διαδικτυακά, δίνει συμβουλές διατροφής, προσφέρει διαχείριση συναισθημάτων γονιών και παιδιού και προτείνει εναλλακτική μάθηση ενίσχυσης των δυσκολιών της ΔΕΠ-Υ με animation. Δεν αλλάζει την αρνητική συμπεριφορά. Διαγνώνει το είδος των δυσκολιών και συμβουλεύει τρόπους διαχείρισης. Εξάλλου, 10 Θεραπευτές που κάνουν περισσότερο κακό από έναν κακό θεραπευτή.
Η ολιστική παρέμβαση i-paidi αποδέχεται τις ικανότητες του παιδιού και καλλιεργεί τη συμπεριφορά του.