i-paidiΔιαχείρισηΚεντρικήΣυμβουλές

4 τρόποι για να αυξήσετε τον χρόνο ενασχόλησης ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ

Γράφει η εθελόντρια Ελευθερία Δημητροπούλου
Επιστημονική επιμέλεια από τη Μαριάννα Λαγουμίδη,
Πρόεδρος i-paidi, ψυχοπαιδαγωγός, ΔΕΠ–Υ, LONDON UNIVERSITY, ΕΚΠΑ

Για ένα παιδί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα, η πιο μεγάλη και μόνιμη δυσκολία που αντιμετωπίζει καθημερινά είναι η διάσπαση της προσοχής του.

Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα σε μια δραστηριότητα, αδυνατεί να θυμηθεί και να εκτελέσει πολύπλοκες εντολές. Ως αποτέλεσμα απογοητεύεται συνεχώς από τον εαυτό του, χάνει την αυτοπεποίθησή του και νιώθει μειονεκτικά που δεν μπορεί να ακολουθήσει την ομάδα του.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε το χρόνο ενασχόλησης με τις δραστηριότητες;

  • Ακριβής προετοιμασία: Πριν ξεκινήσει μία νέα δραστηριότητα, εξηγούμε περιληπτικά και οργανωμένα, τις απαιτήσεις και τις ανάγκες της. Δίνουμε λίγο χρόνο στο παιδί ώστε να συνειδητοποιήσει τις νέες πληροφορίες.
  • Συχνά Διαλείμματα: Προτιμάμε να κάνουμε συχνά, ολιγόλεπτα διαλείμματα. Συμφωνούμε από την αρχή με το παιδί το χρόνο της ενασχόλησης και το χρόνο διαλείμματος. Πχ, «Μόλις ολοκληρώσεις τη σειρά, θα κάνουμε ένα 3λεπτο διάλειμμα – θα μου δείξεις το αγαπημένο σου αυτοκινητάκι».
  • Οργάνωση χώρου: Καθώς το δεπάκι βρίσκεται σε συνεχή επεξεργασία του τι υπάρχει γύρω του, επιλέγουμε να διαχειριζόμαστε το χώρο του. Προτιμάμε να αφαιρούμε περιττά αντικείμενα που βρίσκονται γύρω, και επιλέγουμε ήπια χρώματα σε τοίχους και γραφείο.
  • Αποχωρούμε σταδιακά: Για να βοηθήσουμε τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ να φέρουν σε πέρας τα έργα που αναλαμβάνουν (παιχνίδι, διάβασμα) βρισκόμαστε δίπλα τους βοηθώντας βήμα- βήμα να εκτελούν ένα κομμάτι του έργου. Σιγά-σιγά, αποχωρούμε, ενισχύοντας λεκτικά την αυτοπεποίθησή τους.

Γιο όποιες απορίες  και δυσκολίες παρουσιαστούν, λαμβάνετε άμεση συμβουλή μόλις στείλτε την απορία σας στο https://i-paidi.gr/epikinonia/ . Μην διστάσετε!!!

Share this...