Webinar: Τρόποι μείωσης επιθετικότητας
«Η επιθετική συμπεριφορά παιδιού/εφήβου που συνοδεύεται από τη λεκτική έκφραση από τα έντονα συναισθήματα μίσους, είναι ανησυχητική!» είπε η Μαριάννα Λαγουμίδη, στις 2 Σεπτεμβρίου, στο εβδομαδιαίο webinar του Δικτύου ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ i-paidi.
Το παιδί των 2 ετών δαγκώνει και κλωτσάει καθώς δοκιμάζει τη συμπεριφορά που είναι αποδεκτή από το περιβάλλον. Αλλά σιγά-σιγά πρέπει να μειώνεται αυτή η συμπεριφορά ώσπου σταματάει μέχρι τα 5 έτη. Ακόμη και τα επιθετικά παιχνίδια των 6 ετών χρειάζεται να έχουν όριο -να σταματούν κάποια στιγμή.
Οι δε έφηβοι ζουν την σταδιακή μετακύλιση στην ομάδα των «μεγάλων», των ενηλίκων, και συγχρόνως βιώνουν την έντονη έκκριση ορμονών σε όλο το σώμα. Το σώμα, οι σκέψη και το συναίσθημά τους αναπτύσσεται, αλλάζει και έχει διαφορετικές ανάγκες.
Και μαζί με αυτές τις αλλαγές, φωνάζει η μαμά στο σπίτι:
«Γιατί το δωμάτιό σου είναι ακατάστατο σαν την αποθήκη;»
«Ο Γιάννης παίρνει πάντα καλύτερο βαθμό! Είσαι τεμπέλης και δεν μπορείς να τον φτάσεις;»
«Η αδερφή σου έραψε αυτό το μπλουζάκι. Θα το φορέσει στο πάρτυ! Εσύ Ιωάννα, μόνο να τρως ξέρεις και να παχαίνεις. Μετά ντρέπεσαι και μένεις σπίτι.»
«Χτύπησε το ξυπνητήρι. Άντε σήκω να πας σχολείο! Γρήγορα! 15 λεπτά έχεις μόνο.»
Κάθε φορά που η μαμά μιλάει με αυτές τις προτάσεις, το παιδί/ο έφηβος χτυπάει την πόρτα, βρίζει ή σπάει το ποτήρι που κρατάει.
Αχ μαμά, γιατί δεν ενημερώθηκες για τα όρια που χρειάζεται το παιδί σου; Ούτε η μεγάλη αυστηρότητα, ούτε η μεγάλη αδράνεια ελέγχουν την επιθετική συμπεριφορά παιδιού/εφήβου! Κι αν ενημερώθηκες, δοκίμασες μα δεν τα κατάφερες, ζήτησε τη συμβουλή ενός ειδικού ψυχικής υγείας!
Και να θυμάστε πως απαραίτητη είναι η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ παιδιού-γονιών-σχολείου , ειδικά στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης , όπως αυτό που ζούμε τώρα με τον covid19.”
Αυτό είναι το ξεκίνημα του webinar που ακούτε πλέον ανοιχτά, δημόσια στο i-paidi.gr, στο facebook. Στέλνετε ερωτήσειw δημόσια εκεί ή ιδιωτικά στην Ομάδα Φίλων i-paidi.gr.